کد خبر: ۷۰۲۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲ 13 January 2019
به گزارش «تابناک البرز»؛ سایت‎هایی که خانه ‏های یک روزانه اجاره می‏دهند خیلی زیادند. با یک کلیک می‏توان به راحتی به خانه موردنظر رسید. فرقی  ندارد، در کدام نقطه از تهران، شرق، غرب، شمال و جنوب، خانه‎های زیادی برای اجاره یک روزه وجود دارند.
قیمت اجاره‌بهای یک خانه لوکس و مبله در یکی از مناطق شمالی تهران زیاد نیست. تنها با ۳۰۰ هزار تومان هم می‏توان یک شب را در خانه‎ای در شمال تهران گذراند. حتی با قیمت‎های پایین‏تر می‎توان خانه‏هایی در مناطق دیگر اجاره کرد. خانه‏هایی که به هر دلیلی و به مدت‏های کوتاه یک روز، یک هفته و نهایتا یک ماهه اجاره می‏شوند. اجاره کردن این جنس از خانه‏ها زیاد سخت نیست. مدارک خاصی مانند، شناسنامه برای اجاره لازم نیست. قرارداد‌های قرص و محکمی هم عموما تنظیم نمی‏شود. هر شخصی با شل کردن سرکیسه می‏تواند یک شب خانه‏ای مبله را اجاره کند.
سایت‎هایی که خانه ‏های یک روزانه اجاره می‏دهند خیلی زیادند. با یک کلیک می‏توان به راحتی به خانه موردنظر رسید. فرقی ندارد، در کدام نقطه از تهران، شرق، غرب، شمال و جنوب، خانه‎های زیادی برای اجاره یک روزه وجود دارند. قیمت‎های پایه هم عموما از ۲۵۰ هزار تومان شروع می‏شود. البته صاحبخانه‌هایی هم هستند که به قیمت کمتر از این حتی ۱۵۰ هزار تومان هم راضی‎اند. هر کسی با هر هدفی می‎تواند خانه موردنظرش را در هر منطقه‎ای، با هر میزان هزینه کرایه کند. دورهمی‎های دونفره، ایجاد شرکت‎های صوری، برگزاری جشن‏هاو مهمانی‏های خصوصی، ایجاد شرکت‎هایی که در زمینه قمار فعالیت می‎کنند، اجاره خانه برای گردشگران و هر مناسبت دیگری می‎تواند از مصارف مورد نظر اجاره یک خانه به مدت محدود باشد.

رزرو خانه فقط با یک کلیک
در سایت‎های مخصوص اجاره خانه‎های یک روزه، عموما رزرو خانه‎ به صورت آنلاین انجام می‏شود. در هر صفحه ویژگی منحصربه‎فرد خانه ذکر شده است. خانه‏ها همه مبله هستند و از متراژ ۶۰ متری هم شروع می‏شوند. رزرو خانه‎ها زیاد هم سخت نیست. فقط کافی است بعد از انتخاب خانه موردنظر، روز مشخصی را انتخاب کنید. تمام مشخصات نام و نام خانوادگی، شماره کارت ملی و پرداخت بعد از رزرو باید وارد شود. بعد از پرداخت آنلاین، اجاره خانه به راحتی انجام می‏شود. اینترنت رایگان، پارکینگ و اجازه ورود حیوانات خانگی به محل اجاره شده برخی از امکانات خانه‎ها است. هزینه هر شب در سایت‎های خانه‎‏های اجاره‎ای یک روزه از ۴۰۰ هزار تومان شروع می‎شود. در روز‌های آخر هفته البته میزان اجاره‌بها در این سایت‏ها افزایش پیدا کرده و به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هم می‏رسد. برای اجاره کردن یک خانه یک روزه، هر مستاجری باید قوانین خاص خانه را هم اجرا کند. اجاره دادن خانه‌های یک روزه معمولا از ساعت ۱۴ شروع و تحویل خانه هم ساعت ۱۲ ظهر انجام می‎شود. نکته قابل تأمل، اما این است که بعد از رزرو و پرداخت، هیچ کنسلی وجود ندارد و استرداد مبلغ به مستاجر امکان‌پذیر نیست.

ساختمانی با هدف خاص
به‌جز سایت‎هایی که مخصوص اجاره خانه‏های یک‌روزه هستند، سایت‎های دیگری هم وجود دارد که مخصوص شخص‎اند و برای مدت زمان کوتاه، یک‌روزه تا یک ماهه، آپارتمان مبله اجاره می‏دهند. خانه‎ای که در غرب تهران، در منطقه پونک قرار دارد، مبله و تمیز است. اجاره‌بهای خانه برای ۲۴ ساعت، تنها ۲۵۰ هزار تومان است. خانه، اما برای ۲۱ روز به اجاره رفته است. آگهی‎دهنده به ما می‎گوید: «در هر نقطه از غرب تهران که بخواهی، خانه برای اجاره دارم. در شهران، پونک، اشرفی، کاشانی و کن هم خانه دارم. همه خانه‏ها هم مبله و تمیز هستند. حالا در هر نقطه از غرب که بخواهی، می‎توانی خانه اجاره کنی.» البته او تأکید می‎کند که برای هر مهمانی خانه‎ای را اجاره نمی‎دهد: «تعداد مهمان‎ها نباید بیشتر از سه نفر باشند، نسبت مهمان‎ها برای ما مهم نیست و تنها یک کارت شناسایی مانند کارت ملی برای ما کافی است. اجاره‌بها هم همان روز اول، از شما دریافت می‎شود.» 
او تأکید می‎کند: «شما نمی‎توانید در هر خانه‏ای که اجاره می‎کنید، مهمانی برگزار کنید، همسایه‎ها به رفت‏وآمد‌های خاص اعتراض می‎کنند.» صاحب آگهی البته توضیح می‎دهد: «اگر برای موارد خاص هم خانه اجاره‎ای بخواهید، من ساختمان امن دارم. 
یک ساختمان چهار طبقه که در هر طبقه دو واحد قرار دارد و تمام هشت واحد هم برای اجاره یک‌روزه است. این ساختمان خیلی امن است و به درد شما می‎خورد. قیمت پایه هم زیاد نیست. اجاره‌بهای روزانه این ساختمان از ۳۰۰ هزار تومان شروع می‎شود.»
​​​​​​​
اجاره خانه روزانه در همه مناطق تهران
آگهی‌دهنده بعدی خدمات ویژه‎تری دارد و به گفته خودش با شرکت‎های مسافربری کار می‎کند‌: «مهمان‎های شما از هر شهر یا هر کشوری می‎توانند در هر کدام از خانه‎های ما در هر مدت زمانی، سکونت داشته باشند.» شرکت خدمات‏ رسانی در زمینه خانه‌های اجاره‎ای یک‌روزه، در هر نقطه از تهران، خانه برای اجاره دارد. در شرق، در مناطق گلبرگ، مجیدیه جنوبی و شمالی، در غرب در پونک، بلوار اشرفی کاشانی و شهران، در مرکز، در هفت‎تیر و طالقانی و در شمال، تجریش و فرمانیه، خانه برای اجاره دادن دارد. اجاره‌بها در شرق تهران از ۲۵۰ هزار تومان و اجاره‌بهای خانه‎های غرب و شمال هم از ۳۵۰ هزار تومان شروع می‏شود. نکته قابل تأمل درباره این شرکت این است که به افراد هم خانه روزانه کرایه می‏دهد: «شما اگر بخواهید به صورت روزانه خانه اجاره کنید، باید حداقل صد هزار تومان حق کمیسیون بدهید، من کارتان را راحت کرده‏ام و با خودم به صورت مستقیم کار می‎کنید.» او البته تأکید می‎کند تمام خانه‎ها برای خودش نیستند: «من از اشخاص خانه کرایه می‎کنم. خانه را دیزاین و مبله می‎کنم و به شما که خانه اجاره‎ای ساعتی می‎خواهید، اجاره می‏دهم.» 
اجاره خانه روزانه از این شرکت‏ها شرایط عجیب‎وغریبی ندارد: «برای ودیعه ۵۰ هزار تومان از شما می‌گیریم. 
کارت ملی یا هر کارت شناسایی همراهان لازم نیست فقط شماره ملی شما را دریافت می‌کنیم به خاطر این‌که اگر اتفاقی برای شما افتاد، ما نام و شماره ملی شما را داشته باشیم. عموما اتفاقی نمی‏افتد و مشخصات شما هم در پرونده‎های ما محفوظ می‎ماند.» او البته مثال می‎زند: «تا به حال که مشکلی پیش نیامده است؛ اما یک بار یکی از مستاجران ما در خانه اجاره‎ای سکته کرد که ما با شماره کارت ملی مشکل را برطرف کردیم. صاحبخانه می‎داند که ما خانه‏اش را برای چه مواردی اجاره کرده‏ایم. پس مشکلی از طرف صاحبخانه و همسایگان پیش نمی‎آید.» شرکت برای هر مورد دیگری هم مکانی برای اجاره دارد. برای مهمانی‎ها در لواسانات، کرج و شرق تهران، سالن‏هایی برای اجاره موجود است.
او ادامه می‌دهد: «مثلا اگر شما بخواهید یک مراسم تولد در کرج برگزار کنید، ما یک باغ خیلی خوب در گلشهر، با یک خانه مبله که دو اتاق خواب هم دارد، به قیمت یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تومان داریم. اگر بخواهید حتی می‎توانیم باغ را تزئین کنیم که البته این خدمات قیمت‎های خاص خودش را دارد. تمام مسائل دیگری که ممکن است پیش بیاید، به عهده ماست. شما به‌راحتی می‏توانید جشنتان را برگزار کنید و ما امنیت شما را تأمین می‏کنیم.»
برچسب ها: مستاجران ، مشکوک ، تهران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار