مدیرکل بهزیستی البرز از فعالیت دو مرکز سرپناه شبانه (شلتر) در استان خبر داد و گفت: مراجعه این معتادان به این مراکز تا حدی در بالا بردن کیفیت زندگی آنها موثر است و باعث می‌شود برخی از آنها به فکر ترک اعتیاد و بازگشت به زندگی سالم بیفتند.
کد خبر: ۷۰۲۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶ 12 January 2019

اسدالله حیدری اظهار کرد: در 9 ماهه اول امسال در مجموع دو هزار 400 معتاد به مراکز سرپناه شبانه استان (شلتر) مراجعه و از خدمات آن بهره مند شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه به مراجعه کنندگان این مراکز از بسته‌های حمایتی ویژه ارائه می‌شود، اظهار کرد: به مراجعین این مراکز سرپناهی بسته‌های‌کاهش ‌آسیب شامل کاندوم، سرنگ، سوزن و... ارائه می‌شود تا رفتارهای پرخطر این افراد تا حد امکان کاهش یابد.

این مسئول توضیح داد: به علاوه در این شلترها آموزش‌هایی در خصوص اقدامات پیشگیرانه ابتلا به هپاتیت، ایدز   و سایر بیماری‌های واگیر به مراجعه‌کنندگان داده می‌شود.

مدیرکل بهزیستی البرز گفت: معتادان بی‌خانمان استان از هشت شب تا هشت صبح در این مراکز سرپناهی که معمولاً بین 30 تا 40 نفر ظرفیت دارد اسکان داده می‌شوند؛ در این مراکز سرپناهی دو وعده غذایی به مراجعه‌کنندگان داده و امکان استحمام برای آنها فراهم می‌شود.

حیدری افزود: معتادان بی‌خانمانی که به این شلترها مراجعه می‌کنند در سال دو بار سهمیه لباس گرم و سرد دارند تا در فصول مختلف با مشکلات کمتری از لحاظ وضعیت پوشش مواجه شوند.

وی با اشاره به نتایج راه اندازی این مراکز سرپناهی ادامه داد: این مراکز نقش به سزایی در کاهش عوارض مصرف مواد مخدر در معتادان دارند و با آموزش‌هایی‌که ارائه می‌دهند زمینه بازگشت آنها به جامعه را تا حدودی فراهم می‌کند؛ مراجعه این معتادان به این مراکز تا حدی در بالا بردن کیفیت زندگی آنها موثر است و باعث می‌شود برخی از آنها به فکر ترک اعتیاد و بازگشت به زندگی سالم بیفتند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تعداد کمپ‌های اعتیاد استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 108 کمپ اعتیاد در استان فعال است که تا پایان پاییز 35 هزار و 900 نفر خدمات ارائه کرده‌اند.

این مسئول ابراز کرد: علاوه بر این، هشت مرکز ترک اعتیاد سرپایی نیز در استان فعالیت دارد که طی مدت مذکور 490 نفر از خدمات آنها بهره مند شده اند.

وی توضیح داد: در 9 ماه اول امسال 120 معتاد بهبود یافته از خدمات دو مرکز توانمندسازی استان بهره گرفته و 80 نفر از آنها نیز موفق به دریافت وام اشتغال شده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار