کد خبر: ۷۰۱۹۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۸ 10 January 2019
مدیریت روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری یاسوج گفت:اظهارات معاون فرماندار بویراحمد در خصوص عدم ساخت کارخانه بازیافت زباله مغرضانه است.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، به نقل از روابط عمومی شهرداری یاسوج مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری یاسوج طی پیامی به سخنان معاون عمرانی فرماندار بویراحمد پاسخ داد.

در متن این پیام آمده است: اخیرا معاون عمرانی فرماندار بویراحمد در سخنانی که بازتاب گسترده‌ای نیز در فضای رسانه‌ای و عمومی داشت، از شهرداری و شورای اسلامی شهر یاسوج به دلیل عدم ساخت کارخانه بازیافت زباله انتقاد کرد و گفته‌اند که «احساس می‌کنم!» که تعامل شورا و شهرداری اجازه خدمات‌رسانی به مردم را نمی‌دهد!

در ادامه عنوان شده است: اگر چه شهرداری یاسوج قصد پاسخگویی به این اتهامات و اظهارات غرض ورزانه را نداشت، اما به دلیل تضییع حقوق عوامل و نیروهای شهرداری و شهروندان، تشویش اذهان عمومی علیه شهرداری و شورای اسلامی شهر یاسوج و همچنین درخواست مکرر رسانه ها برای شفاف سازی و پاسخگویی، روابط عمومی شهرداری یاسوج بر خود لازم می‌داند، نکاتی را به اطلاع اذهان آگاه مردم شریف شهر یاسوج برساند.

همچنین بیان شده است:  قبل از هر چیز بر این نکته باید تاکید کرد که تصاویر منتشر شده در گزارش مذکور مربوط به سال‌های گذشته بوده و این تصاویر آرشیوی هستند که این جفا در حق شهرداری یاسوج است چرا که هم اکنون در سایت دوپشته دشتروم بخاطر اقدامات صورت گرفته در یکسال گذشته از جمله محصور کردن فضا، هیچگونه دپوی زباله و یا آتش زدن زباله وجود ندارد و همچنین دفن بهداشتی زباله که یکی از روش‌های اصولی و توصیه شده کارشناسان است و در اکثر نقاط دنیا نیز رایج است، طبق دستورالعمل ها صورت می‌گیرد.

در ادامه این پیام آورده شده است: بر اساس تبصره 2 ماده 12 قانون مدیریت پسماندها تامین اعتبار و تسهیلات لازم برای ساخت و راه اندازی کارخانه بازیافت بر عهده وزارت کشور است و پس از تامین اعتبار شهرداری وظیفه اجرای آن را دارد و اگر آقای علی پور با یک دوره سابقه حضور در شورا از قانون مدیریت پسماندها بی اطلاع هستند، جای تامل و تعجب است و اگر هم تاکنون چنین اعتباری تخصیص داده شده است ،لطفا اعلام نمایند.

در این متن گفته شده است: مصوبه کارخانه بازیافت که آقای علی پور اجرای آن را مطالبه می کند همانطور که فرماندار محترم اشاره کرد، مربوط به 13 سال پیش است و زیبنده تر این بود که آقای علی پور در کنار این مطالبه گری از شهرداری و شورایی که 1 سال از مدت فعالیت آنها می گذرد، خود در وهله اول پاسخ دهند که مدت 4 سالی که در شورای شهر یاسوج حضور داشتند، چه اقدامی و یا حتی صحبتی در این خصوص داشتند و چطور در آن 4 سال به نتیجه نرسید ولی اکنون توقع دارند ظرف یکسال اخیر به نتیجه می رسید!

همچنین آورده شده است: در دوره مدیریت فعلی شهری با توجه به حساسیت های زیادی که نسبت به ایجاد کارخانه بازیافت و سلامت شهروندان وجود دارد، دو نوبت آگهی فراخوان جذب سرمایه گذار در پرتیراژترین روزنامه های کشوری به چاپ رسید اما متاسفانه به دلیل عدم ایجاد زیرساخت های حداقلی در گذشته که زمینه جذب سرمایه گذار را فراهم نماید، مورد استقبال واقع نشد.

در ادامه تصریح کرده است: در سفر دکتر جمالی نژاد معاون محترم عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری ها در آذر ماه سال جاری به شهر یاسوج، اولین و مهمترین مطالبه شهرداری یاسوج، ارائه تسهیلات و بسته های مشوق جذب سرمایه گذار برای راه اندازی و احداث کارخانه بازیافت زباله بود.

همچنین افزوده است: در سفر شهردار یاسوج به تهران و دیدار با دکتر جمالی نژاد معاون محترم وزیر که به همراه نماینده محترم شهرستان های بویراحمد و دنا صورت گرفت، مجددا درخواست کتبی شهرداری یاسوج مبنی بر ارائه تسهیلات و یا ایجاد مشوق های لازم برای جذب سرمایه گذار ارائه شد.

در این بیانیه عنوان شده است: در خصوص خرید خودرو توسط شهرداری نیز متاسفانه معاون محترم فرماندار بویراحمد به گونه ای وانمود کرده اند که گویا پول خرید خودرو از محل اعتبارات ساخت کارخانه بازیافت بوده است، که لازم به ذکر است اولا نه چنین اعتباری در کار بوده است و نه پول خودروی چند میلیونی جوابگوی ساخت کارخانه چند ده میلیاردی است، فلذا با توجه به نیاز شهرداری خودروهای لازم خریداری گردیده است که اتفاقا به تائید و امضای معاون عمرانی فرماندار بویراحمد نیز رسیده است و اگر اشکالی در این کار وجود دارد قطعا ایشان نیز در این اشکال سهیم هستند.

از طرفی اگر خرید خودرو اشکال دارد، چطور در زمان حضور ایشان در شورای شهر، خرید خودروی چند صدمیلیونی اشکالی نداشت!؟

همچنین در ادامه این پیام آورده است:  اینکه خرید خودرو را به مطالبات کارگران ارتباط داده اند، یا از روی بی اطلاعی محض عضو سابق شورای شهر است و یا کاملا از روی غرض ورزی است چرا که شهرداری یاسوج در یکسال گذشته، بخش اعظمی از مطالبات کارگران که برای مدیریت جدید شهری به یادگار گذاشته شده بود، پرداخت گردید که پرداخت 12 ماه حقوق معوق کارگران فضای سبز از جمله این اقدامات در پرداخت مطالبات کارگران است.

در پایان امیدواریم اکنون که شهر یاسوج راه توسعه را در پیش گرفته و لقب کارگاه بزرگ عمرانی را یدک می کشد و بیش از 75 میلیارد تومان پروژه در این شهر در دست اجراست، مسئولان محترم از مصاحبه هایی که شائبه دار هستند و بر اساس «احساسات» صورت می گیرند، خودداری نمایند و موجب وهن و ناامیدی افکار عمومی نشوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار