تازه های پلیسی استان فارس
انتقام از شوهر سابق در واتس آپ/دستگیری باند حرفه ای خانوادگی سارقان خودرو با 170 فقره سرقت/تعمیر گوشی که 32 میلیون آب خورد/توقیف خودرویی با قریب به 35 میلیون خلافی/کشف 530 کیلو تریاک در خرم بید/پاکسازی مناطق آلوده و کشفیات مواد مخدر در سراسر استان/
کد خبر: ۷۰۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹ 02 August 2015
تابناک فارس:

انتقام از شوهر سابق در واتس آپ

فردي كه اقدام به انتشار مطالب كذب و تهمت عليه يكي از شهروندان در شبكه اجتماعي واتس آپ كرده بود ، توسط پليس فتا شهرستان "جهرم" استان فارس شناسايي و دستگير شد.
فرمانده انتظامي شهرستان "جهرم" گفت: شهروندي با مراجعه به پليس فتا شهرستان اعلام كرد فرد ناشناسي اقدام به انتشار مطالب كذب و تهمت در شبكه اجتماعي واتس آپ كرده که اين موضوع باعث هتک حيثيت وي شده است.

سرهنگ "يوسف ملك زاده" افزود: كارشناسان پليس فتا پس از يك سري تحقيقات فني ،‌ متهم را كه همسر سابق شاكي بود ، ‌شناسايي و با هماهنگي مقام قضائي دستگير كردند. وي ادامه داد : متهم در بازجويي هاي اوليه منكر هرگونه جرمي بود كه در ادامه تحقيقات در مواجهه با ادله ديجيتالي لب به اعتراف گشود و به انتشار مطالب كذب وتهمت و افترا عليه شوهر سابقش براي انتقام جوئي از وي اعتراف كرد.

اين مقام انتظامي خاطر نشان كرد: متهم پس از تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني روانه دادسرا شد.

دستگیری باند حرفه ای خانوادگی سارقان خودرو با 170 فقره سرقت

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: اعضای باندی که به‌صورت خانوادگی خودرو سرقت می‌کردند توسط کارآگاهان پلیس آگاهی استان فارس شناسایی و دستگیر شدند.

سردار احمدعلی گودرزی در تشریح این خبر اظهار داشت: به دنبال وقوع چندین فقره سرقت خودروهای وانت نیسان و چند دستگاه تویوتا در سطح استان و به ویژه شهر شیراز، شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

سردار گودرزی خاطرنشان کرد: تحقیقات مأموران در این راستا ادامه داشت تا اینکه مأموران، سارق یک دستگاه خودرو وانت نیسان با پلاک جعلی را دستگیر که متهم در بازجویی‌های انجام شده اعلام کرد خودرو را در شیراز از افرادی اخذ و قصد انتقال آن به یکی از شهرستان‌های شرقی و تحویل به افرادی دیگر را داشته است.

وی خاطرنشان کرد: مأموران با انجام تحقیقات گسترده میدانی و انجام شگردهای خاص پلیسی هشت نفر از اعضای این باند را شناسایی و همگی آنها را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: سارقان در تحقیقات تاکنون به سرقت بیش از 170 دستگاه خودرو وانت نیسان، پنج دستگاه تویوتا هایلوکس و دو دستگاه کامیون و انتقال به مرزهای شرقی و تحویل به تعدادی مالخر اقرار کردند.

سردار گودرزی تصریح کرد: در این رابطه صحنه‌های سرقت بازسازی، تعدادی از مالباختگان شناسایی و تلاش در جهت دستگیری سایر مرتبطان با این پرونده ادامه دارد.

وی در پایان از شهروندان خواست تا هشدارهای پلیسی پیرامون پیشگیری از وقوع سرقت را جدی بگیرند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را از طریق پلیس 110 به پلیس اطلاع دهند.

تعمیر گوشی که 32 میلیون آب خورد

با تلاش ماموران پلیس فتا استان فارس فردی که با به دست آوردن اطلاعات حساب بانکی فردی در شیراز از طریق اینترنت اقدام به برداشت های غیر مجاز كرده بود ، شناسایی و دستگیر شد .

رئیس پلیس فتا فارس گفت: فردي با ارائه مرجوعه قضائی به مأموران اين پليس مدعی شد از طریق فضای مجازی مبلغ 32 میلیون ريال به صورت غیرمجاز از حسابش برداشت شده است که پس از استعلام از بانک متوجه می شود برداشت از طریق فضای مجازی صورت گرفته است.

سرهنگ "سيد موسي حسيني" ادامه داد: پس از تشکیل پرونده کارشناسان پلیس فتا اقدامات فنی و تخصصی خود را جهت شناسایی متهم آغاز کردند.

وي افزود: با بررسی های به دست آمده مشخص شد شاکی برای تعمیر تلفن همراه خود به تعمیرگاه مربوطه مراجعه کرده و سپس برای پرداخت وجه مورد نظر کارت خودپردازش را در غیاب صاحب مغازه به شاگردش تحویل می دهد.

شاگرد نیز پس از دریافت رمز ، تراکنش مالی را از طریق دستگاه كارت خوان انجام و در ادامه صاحب عابرکارت فراموش می کند کارتش را تحویل بگیرد.اين مقام انتظامي تصريح كرد:شاگرد مغازه نیز از این فرصت به وجود آمده سوءاستفاده کرده و در اولین اقدام با مراجعه به عابربانک رمز دوم حساب شاکی را فعال و به صورت اینترنتی از حساب وی به صورت غیرمجاز برداشت می کند.

سرهنگ حسینی بار ديگر به شهروندان هشدار داد: کارت های اعتباری به منزله پول نقد می باشد و همواره افراد می بایست در حفظ و نگهداری آن کوشا باشند.

توقیف خودرویی با قریب به 35 میلیون خلافی

فرمانده انتظامی شهرستان "سپيدان" استان فارس از توقيف يک دستگاه خودرو پژو 405 با 34 ميليون و 660 هزار ريال خلافی در اين شهرستان خبر داد.

سرهنگ "سلطان محمدي" گفت: عوامل گشت پليس راهنمايي و رانندگي شهرستان يك دستگاه خودرو پژو 405 را به دليل رعايت نکردن مقرارت راهنمايي و رانندگي متوقف کردند. وي ادامه داد:پس

از استعلام از طريق سامانه اجرائيات پليس راهور مشخص شد کهاين خودرو مبلغ34 ميليون و 660 هزار ريال جريمه پرداخت نشده، است.

سرهنگ محمدي افزود: بر اساس ماده 8 قانون رسيدگي به تخلفات رانندگي، اين خودرو جهت سير مراحل قانوني به پارکينگ انتقال داده شد.

کشف 530 کیلو تریاک در خرم بید

مأموران ايست و بازرسي شهيد "جنتي فر" شهرستان "خرم بيد" استان فارس با توقيف يك دستگاه كاميون، 530 كيلوگرم ترياك كشف كردند.

فرمانده انتظامي استان فارس گفت: ماموران انتظامي مستقر در ایست و بازرسی "شهید جنتی فر" شهرستان "خرم بيد" هنگام كنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه كاميون مظنون و آن را متوقف كردند.

سردار "احمد علي گودرزي" ادامه داد: در بازرسي از اين كاميون مقدار 530 كيلوگرم ترياك كه به صورت ماهرانه اي در قسمت انتهايي خودرو جاسازي شده بود، كشف شد.

وي افزود: در اين راستا راننده خودرو دستگير و به همراه مواد مخدر كشف شده به مقر انتظامي انتقال داده شد.

فرمانده انتظامي استان فارس ضمن هشدار جدي به قاچاقچيان مواد مخدر گفت: مأموران انتظامي استان فارس به شدت با اينگونه موارد برخورد مي كنند.

اين مقام ارشد انتظامي تصريح كرد: شماره تلفن هاي 110 و 2184269 به صورت شبانه روزي آماده دريافت اخبار و اطلاعات شهروندان در حوزه خريد و فروش مواد مخدر است.

پاکسازی مناطق آلوده و کشفیات مواد مخدر در سراسر استان

لارستان

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان گفت:ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی پس از مطلع شدن از حمل مواد مخدر به وسیله یک دستگاه خودرو وانت پیکان در مسیر بستک - لارستان به جاده یاد شده عزیمت کردند.

سرهنگ حسین خلیفه افزود:ماموران خودرو مورد نظر را بعد از دو راهی 'کرمستج' شناسایی و به آن دستور ایست دادند اما راننده این وسیله نقلیه بدون توجه به فرمان ایست اقدام به فرار کرد و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ، ماموزان این خودرو را متوقف و در بازرسی از آن 79 کیلوگرم تریاک کشف و راننده آن را دستگیر کردند.

خرامه

فرمانده انتظامی شهرستان خرامه نیز اظهار داشت:در اجرای طرح پاکسازی مناطق آلوده و جرم خیز این شهرستان 18 نفر خرده فروش مواد مخدر شناسایی و دستگیر شدند .

سرهنگ خسرو رزمجویی افزود:در بازرسی از 15 باب منزل متعلق به خرده فروشان مواد مخدر، یک کیلو گرم حشیش،یک کیلو گرم تفاله تریاک،300 گرم تریاک، 20 گرم هرویین و تعدادی آلات استعمال مواد مخدر کشف و همچنین 20 دستگاه موتورسیکلت متعلق به آنان توقیف شد.

او بیان کرد:متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند،

ممسنی

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی گفت:ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر با همکاری کلانتری 11 شهری در قالب اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی با هماهنگی مرجع قضایی در بازرسی از چندین باب منزل خرده فروشان مواد مخدر 24 گرم تریاک ، پنج گرم شیشه،155 گرم سوخته تریاک، پنج گرم حشیش و 100 عدد انواع قرص مخدر و روانگردان کشف کردند.

سرهنگ داود امجدی ادامه داد:در ارتباط با این مواد 10 نفر از خرده فروشان مواد مخدر دستگیر و به همراه مواد مکشوفه برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

جهرم

سرهنگ یوسف ملک زاده فرمانده انتظامی شهرستان جهرم نیز بیان داشت:با هدف برخورد با خرده فروشان و توزیع کنندگان مواد مخدر، ارتقای امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده این شهرستان، ماموران انتظامی جهرم شش نفر از خرده فروشان و عوامل تهیه و توزیع مواد مخدر را دستگیر کردند و از آنان 464 گرم انواع مواد مخدر که بسته بندی و آماده فروش بود به همراه سه دستگاه ترازوی توزین دیجیتال کشف شد.

سرهنگ عزیز برزگر فرمانده انتظامی شهرستان نی ریز نیز بیان کرد:در اجرای طرح پاکسازی و برخورد با توزیع کنندگان مواد مخدردر این شهرستان، 280 گرم انواع مواد مخدر کشف شد و 16 نفر متهم در ارتباط با این مواد دستگیر شدند.

کشف 47 هزار و 144 عدد قرص غیر مجاز در شیراز

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز گفت:ماموران کلانتری 24 ابوذر شیراز، با حکم صادره از مقام قضایی در بازرسی از منزل یک نفر در شیراز، 38 هزار و 834 عدد انواع قرص های مواد مخدر شامل ترامادول، متادون، پرنورفین و دیگر داروهای غیر مجاز کشف کردند.

سرهنگ بهادر اسماعیلی افزود:در هنگام بازرسی ماموران از منزل یاد شده کسی در آن مکان حضور نداشت اما تلاش پلیس برای شناسایی و دستگیری متهم یا متهمان ادامه دارد.

وی ادامه داد:همچنین ماموران کلانتری زند شیراز در اجرای دستور مقام قضایی در بازرسی از یک واحد صنفی در یکی از خیابان های شیراز ، هشت هزار و 310 عدد انواع قرص و مقادیری شربت غیر مجاز کشف و یک نفر متهم را دستگیر کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار