صابری از برگزاری نشست هم اندیشی فعالان حوزه صنایع دستی خبر داد و گفت: ما ضامن تقویت هنرمندان صنایع دستی هستیم.
کد خبر: ۷۰۱۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳ 09 January 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛  فخرالدین صابری مدیر کل میراث فرهنگی البرز از برگزاری نشست هم اندیشی فعالان حوزه صنایع دستی خبر داد و گفت: موضوع صنایع دستی را ما در سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری به صورت ویژه می بینیم بدین معنی که دولت و نظام روی هنرمندان این حوزه حساب دیگری باز کرده اند دلیل این مدعا هم این است.

 مدیرکل صنایع دستی و گردشگری البرز افزود: موضوع صنایع‌دستی مربوط می شود به کالاهای کاملاً ایرانی و داخلی و حمایت از کالای ایرانی که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است و هم مقرون به صرفه است.

 وی توضیح داد: مواد اولیه صنایع دستی موادی کاملا ایرانی است که در داخل کشور قابل تهیه است و نیازی به واردات مواد اولیه نداریم ,ثالثا تهیه مواد اولیه این صنعت بسیار کم هزینه تر از صنایع دیگر است و از طرفی نیز مکان یابی برای تهیه و تولید صنایع دستی بسیار راحت و آسان است.

 وی با نظر بر اهمیت صنایع دستی مطرح کرد: این هنر دستی فرصت‌های شغلی با هزینه‌های بسیار کمتری از صنایع دیگر ایجاد می شود و مردم نیز همواره مشتاق کارهای ظریف و هنری بوده و هستند.

 وی با نظر بر این مطلب که حساب ویژه ای برای صنایع دستی قائل هستیم و  ما در حقیقت ضامن تقویت هنرمندان صنایع دستی هستیم, ما موظفیم یک چتر حمایتی باشیم برای مجموعه صنایع دستی استان البرز و هنرمندان باید اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان البرز را خانه دوم خود بدانند.

 مدیر کل صنایع دستی استان البرز در پایان خاطرنشان کرد: هفت سال از استقلال استان البرز از استان تهران می‌گذرد و این زمان کمی نیست مسئولین شهری و ذیربط استان بایستی تاکنون اقدامات عملی را در راستای ایجاد بازارچه های دائمی صنایع دستی انجام می‌دادند ولی متاسفانه تاکنون اقدام درخور توجهی صورت نپذیرفته است و ما تنها اخیراً در مشکین دشت شهرستان فردیس توانستیم با مشارکت و همراهی شهرداری و شورای اسلامی شهر مشکین دشت یک بازارچه دائمی راه اندازی کنیم و از این بابت از ایشان سپاسگزارم اما ما در شهرستان های مهم و حیاتی کرج، ساوجبلاغ ، نظر آباد، اشتهارد و حتی طالقان هنوز تحرکی صورت نگرفته است البته با مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر کرج نیز جلساتی تشکیل شده است که امیدواریم به نتیجه مطلوبی برسیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار