رئیس‌کل دادگستری استان البرز گفت: لازم است رویکرد نخبه گزینی در جذب نیرو در دستگاه قضایی و انتظامی مورد تاکید قرار گیرد.
کد خبر: ۷۰۱۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸ 09 January 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ احمدفاضلیان در آیین تکریم و معارفه  رئیس قضایی سازمان نیروهای مسلح استان البرز که در سالن جلسات کوثر برگزار شد، اظهار داشت: اقدامات علمی و تخصصی در بعد نظری و عملی در همکاری دستگاه قضایی و ستاد فرماندهی استان البرز انجام شده است.

وی وقوع جرم در جامعه امری عادی خواند و گفت: طبق یک آمار قدیمی نرخ رشد جرم در جهان 5 درصد بوده و از نرخ رشد اقتصادی و جمعیت نیز بیشتر است؛ این آمار قدیمی را باید یک هشدار بدانیم.

رئیس دادگستری استان البرز با بیان اینکه جرم عموما افراد آسیب‌پذیر را تهدید می‌کند، افزود: اگر جرم افزایش یابد باید از بیت‌المال برای فراهم ساختن تنبیه این افراد مصرف شود؛ البته وقوع جرم هزینه‌های غیر نادی بسیاری را نیز دارد.

فاضلیان با اشاره به اینکه مجازات آثار مخرب در آینده خواهد داشت، یادآور شد: راه‌اندازی اقدامات پیشگیرانه بهترین راه است که خوشبختانه پس از طی شدن این مسیر شاهد کاهش وقوع جرم بوده‌ایم.

وی به آثار مثبت کاهش وقوع جرم در محیط‌های بسته نظامی و انتظامی اشاره کرد و ادامه داد: با مردم همراه هستیم و باید افرادی که در معرض مستقیم ارتباط با مردم هستند باید حریم امن ایجاد کنند.

رئیس کل دادگستری استان البرز با تأکید بر اینکه باید جذب نیرو در این دستگاه‌ها دشوار و با دقت باشد، بیان کرد: جذب شدگان باید توانمندی لازم برای انجام مأموریت‌های داشته باشند و نخبه‌گزینی شود.

فاضلیان با تأکید بر اهمیت انتصابات در دستگاه‌ قضایی و انتظامی تصریح کرد: هر شخصی در جای خود منتصب شود تا کارآمد باشد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با اقتدار در نیروهای مسلح، تأکید کرد: حفظ اقتدار در میان نیروهای مسلح برای ما از مهمترین اقداماتی است که باید انجام شود.

رئیس کل دادگستری استان البرز در پایان خاطرنشان کرد: بحث قانون و قانونمندی برای ما در دستگاه قضایی نیازمند توانمندی و دقت نظر بسیار بالا است و امیدواریم افراد منتصب در مجموعه‌های مرتبط کارآمد و کاربلد باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار