استاندار آذربایجان شرقی بر ضرورت سامان‌دهی مناطق ناکارآمد شهری با اولویت‌بندی و تهیه اطلاعات ریز و دقیق از این مناطق تأکید کرد.
کد خبر: ۷۰۰۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴ 08 January 2019

 محمدرضا پورمحمدی در جلسه ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان، اظهار داشت: با این که آذربایجان شرقی، استانی زلزله‌خیز است اما تاکنون اقدامی مفید برای سامان‌دهی سکونت‌گاه‌های غیررسمی انجام نشده است.

وی افزود: طبق آمار یک و نیم میلیون نفر در مناطق پر خطر استان سکونت دارند، از این رو باید با این خطر جدی که جان ساکنان را تهدید می‌کند، با وحدت رویه مقابله کرد.

پورمحمدی، بزرگ‌ترین مشکل موجود در این زمینه را پیگیری نکردن بودجه‌ها و جذب ناکامل اعتبارات اعلام کرد و گفت: تشکیل ستاد تسهیل می‌تواند در پیشبرد این امور و ارائه راهکار عملی، تا حدودی مشکلات را مرتفع کرده و اهداف مدنظر بازآفرینی شهر پایدار را محقق کند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی هم با بیان این که 15 درصد از بافت‌‌های ناکارآمد شهری کشور در این استان متمرکز است، افزود: هم‌اکنون مساحت اسکان غیررسمی شناسایی شده در استان حدود 3 هزار و 600 هکتار و مساحت بافت‌های فرسوده هم 5 هزار و 800 هکتار است.

به گفته ابوالقاسم سلطانی، بیش از 47 میلیارد تومان برای سامان‌دهی این مناطق اختصاص یافته و با همکاری فرمانداران و دستگاه‌های مربوط، به کل استان تزریق خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :