مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز گفت: هفت هزار و 345 نیروی داوطلب در جمعیت هلال احمر استان فعالیت دارند.
کد خبر: ۷۰۰۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱ 08 January 2019

 ناصر چرخساز با اشاره به اجرای طرح زمستانه در استان ادامه داد: در طرح زمستانه امسال در سطح جاده‌ها و نقاط مختلف استان هشت پایگاه ثابت و یک پایگاه موقت امداد و نجات به صورت ۲۴ ساعته فعال و آماده امدادرسانی به امدادخواهان و افراد حادثه دیده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز تصریح کرد: خوشبختانه تمامی جاده‌های اصلی استان البرز تحت پوشش امدادی هلال احمر و پایگاه‌های اورژانس استان البرز است و در شش ماه نخست امسال 877 مورد حوادث جاده‌ای توسط هلال احمر استان امدادرسانی انجام شده است.

چرخساز گفت: مرکز پاسخگویی به حوادث در کنار مرکز اصلی استان وظیفه دریافت پیام‌ها و مدیریت حوادث را در مجموعه هلال احمر بر عهده دارند و تلاش ما بر این است بتوانیم در کمترین زمان ممکن خدمت‌رسانی مناسب را به مردم و امدادخواهان داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه 850 نفر امدادگر و نجاتگر دارای درجه‌بندی در حوزه حوادث با هلال احمر البرز همکاری می‌کنند، تاکید کرد: بر اساس استاندارد تعریف شده در حوادث جاده‌ای تیم‌های امدادی باید بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به محل حادثه رسیده و عملیات امداد و نجات را آغاز کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز درخصوص پیشگیری از خسارات ناشی از زلزله و اقدامات امدادی پس از زلزله‌های مخرب و دارای تلفات در استان، خاطرنشان کرد: مانورها و همکاری‌ها در حوادث مختلف در استان نشان از آمادگی و هماهنگی دستگاه‌های امدادرسان و خدمات‌رسان در زمان بحران دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان البرز تصریح کرد: خوشبختانه در ساعات اولیه مانورها و اتفاقات مختلف در استان پای کار می‌آیند و تجربه حال حاضر ما نشان می‌دهد این آمادگی وجود دارد.

چرخساز درباره جاده‌های کوهستانی کرج به چالوس که از محورهای پرحادثه استان البرز محسوب می‌شود، اظهار کرد: در این محور سه پایگاه ثابت و یک پست سیار امداد و نجات داریم و پوشش امدادی ما کامل است.

  وی در خصوص اعلام حوادث و حضور به موقع نیروهای امدادی بیان کرد: در حال حاضر در تمام نقاط استان که پوشش تلفن همراه وجود دارد، مردم استان می‌توانند در صورت هرگونه بروز حادثه و دریافت خدمات امدادی با سامانه ۱۱۲ ندای امداد هلال احمر استان تماس بگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار