فرماندار رامسر در خصوص سیطره جنگل‌های هیرکانی این شهرستان در میان انبوهی از زباله گفت: در جانمایی احداث کارخانه زباله‌سوز و کمپوست، رامسر دیده نشده است و برای حل معضل زباله، بحث پردازش و تفکیک زباله از مبدأ را در حال انجام داریم.با توجه به تولید روزانه 100 تن زباله در رامسر امیدواریم ساخت کارخانه در این شهرستان در برنامه‌های استانی قرار گیرد.
کد خبر: ۷۰۰۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۳ 07 January 2019

محمد آزاد در گفت‌وگو با بلاغ، در خصوص آخرین وضعیت گازرسانی به روستاهای رامسر اظهار کرد: خوشبختانه به لحاظ گازرسانی روستایی، شرایط خوبی داریم و تمامی روستاهای کوهپایه و دشت در رامسر از نعمت گاز بهره‌مند شده‌اند.

وی افزود: در خصوص روستاهای کوهستانی این پروژه به‌طور کامل اجرایی نشده است که گازرسانی به حدود 50 تا 60 روستا در مناطق کوهستانی رامسر تاکنون انجام نشده است.

فرماندار رامسر در خصوص مهمترین برنامه‌های قابل افتتاح در دهه فجر امسال پاسخ داد: جلسه در خصوص تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی ایام دهه فجر در محل فرمانداری انجام شده است که در حال جمع‌بندی آن هستیم اما گازرسانی به روستاهای رامسر و نیز افتتاح ساختمان آموزش هتلداری سازمان فنی و حرفه‌ای از گزینه‌های افتتاح در دهه فجر امسال در رامسر هستند.

آزاد در خصوص سیطره جنگل‌های هیرکانی رامسر در میان کوه‌های زباله به خبرنگار ما اعلام کرد: شهرستان رامسر نیز همچون سایر شهرهای مجاور در غرب استان، چاره‌ای جز انباشت و دپوی زباله در جنگل‌ها ندارد و رامسر نیز همانند شهرهای چالوس، تنکابن و سایر شهرهای اطراف، همین شرایط را دارد.

وی تصریح کرد: در جانمایی احداث کارخانه زباله سوز و کمپوست، رامسر دیده نشده است و ما برای حل معضل زباله، بحث پردازش و تفکیک زباله از مبدأ را در حال انجام داریم.

فرماندار رامسر میزان تولید روزانه زباله در رامسر را حدود 100 تن اعلام کرد و افزود: امیدواریم ساخت کارخانه زباله سوز در رامسر با توجه به شرایط فعلی زیست محیطی این شهرستان در دستور کار استانی قرار گیرد.

درخصوص ساخت کارخانه زباله سوز در رامسر، تاکامی مدیرکل دفتر امور شهری استانداری مازندران به خبرنگار ما اعلام کرد: در برنامه‌ریزی انجام شده، رامسر در طرح ناحیه‌بندی تحت پوشش کارخانه زباله سوز و کمپوست تنکابن قرار گرفته است که با افتتاح کارخانه کمپوست در تنکابن، بخش زیادی از معضلات فعلی این شهرستان مرتفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه ما علیرغم احداث کارخانه در تنکابن، شهرستان رامسر را رها نکرده‌ایم؛ گفت: چند سرمایه‌گذار برای ساخت کارخانه در رامسر اعلام امادگی کرده‌اند که در حال رایزنی و صحبت‌های اولیه برای انتخاب سرمایه‌گذار هستیم.

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری مازندران در خصوص زمان افتتاح کارخانه کمپوست در تنکابن خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمامی کارهای کارخانه انجام شده است و تنها برای خرید دستگاه همزن ترنر با مشکل و پول نقد برخورده‌ایم که امیدورایم با صحبت‌های انجام شده با دفتر مقام معظم رهبری این مشکل تا دو ماه آینده مرتفع و کارخانه تا 5 ماه دیگر به افتتاح و بهره‌برداری برسد.

بلاغ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار