اخیراً فیلمی از صحن شورای شهر فردیس در استان البرز منتشر شده که در آن فردی با عنوان جانباز بالای 70 درصد برای حل مشکل خود و اخذ مجوز ساخت و ساز در زمینی قولنامه‌ای به مساحت دو هزار مترمربع، دست به قمه می‌برد و شهردار فردیس را مقصر حل نشدن مشکل خود می‌داند.
کد خبر: ۶۹۹۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹ 05 January 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ شهردار فردیس اما معتقد است که مدیریت شهری در چارچوب قانون و با توجه به شرایط این فرد حتی فراتر از قانون سعی در حل مشکل ایشان داشته و کار هم در این مدت پیش رفته است و این اتفاق، کاری سازماندهی شده و جهت‌دهی شده بوده است.

منوچهر غفاری در خصوص این اتفاق می‌گوید: ایشان از قبل برای اخذ مجوز به منظور ساخت و ساز در زمینی قولنامه‌ای مراجعه کرده‌اند، اگرچه ما مصوبه‌ای در شورای شهر فردیس برای صدور مجوز ساخت و ساز در املاک قولنامه‌ای نداریم اما براساس روالی که در مصوبات شورای شهر کرج صورت گرفته و به خاطر اینکه ایشان جانباز بالای 70 درصد بودند سعی کردیم به ایشان مجوز بدهیم.

 غفاری ادامه می‌دهد: در این فاصله هم با فرمانداری در خصوص این موضوع مکاتباتی صورت گرفته است، دو بار هم بنده حضوری با فرماندار در مورد مشکل ایشان صحبت کردم و در شهرداری هم سعی کردیم کار ایشان در فاصله زمانی کوتاهی انجام شود اما وقتی که ایشان به سازمان نظام مهندسی برای تهیه نقشه معرفی شد وقفه‌ای به وجود آمد که خارج از اختیار ما بود، در کل شهرداری وظیفه خود را در قبال این موضوع انجام داده است.

وی خاطرنشان می‌کند: ایشان  در مرحله آخر درخواست بخشودگی عوارض را داشتند که امکان آن وجود نداشت چون طبق قانون خانواده‌های شهدا و ایثارگران فقط یک بار می‌توانند از بخشودگی عوارض واحد مسکونی آن هم تا 70 مترمربع بهره‌مند شوند و با توجه به اینکه پرونده ایشان برای ساخت دو هزار مترمربع فضای مسکونی و تجاری است، این قانون شامل ایشان نمی‎شد.

شهردار فردیس ادامه می‌دهد: پس از طرح عدم امکان بخشودگی عوارض، ایشان گفتند که می‌خواهند عوارض را تقسیط کنند و بنده ارجاع دادم که این کار انجام شود؛ البته در ابتدا خواستند که 10 درصد نقد و مابقی تقسیط شود اما اختیارات قانونی بنده برای تقسیط به صورت 30 درصد نقد و مابقی در 36 قسط است و غیر از این از اختیارات بنده خارج است.

وی به ماجرای قمه‌کشی این فرد در صحن شورا و انتشار فیلم آن اشاره می‌کند و می‌گوید: در آن روز به نظر من این کار سازماندهی و جهت‌دهی شده بود که ایشان قمه آورده بوند تا این فضا به وجود آید، کسانی که فیلم می‌گرفتند و زاویه فیلم، تناقضات در گفتار و مسائل دیگر جای سوال دارد.

غفاری خاطرنشان می‌کند: بنده برای دلجویی با ایشان صحبت کردم و گفتم که دفتر من همیشه به روی شما باز بوده است و عنوان هم کرده بودم که برای پیگیری جانبازانی که چنین شرایطی دارند خودم اقدام می‌کنم و ایشان هم گفتند که من از شما ناراضی نیستم.

وی در پایان عنوان کرد که در جلسه روز یکشنبه شورای شهر فردیس آنچه که در این مورد انجام شده و اتفاق افتاده را مطرح خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار