معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: ۶۰ درصد مکمل‌های ورزشی خارج از داروخانه‌های کرمانشاه توزیع می‌شود که گاهی مواد روانگردان در ترکیبات آن وجود دارد.
کد خبر: ۶۹۸۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳ 02 January 2019

به گزارش تابناک به نقل از فارس،قباد محمدی ، اظهار داشت: تعداد عطاری‌های استان مشخص نیست، چون اکثرا بدون مجوز فعالیت می‌کنند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تعداد عطاری‌های مجوزدار را 120 تا 130 مورد اعلام و بیان کرد: پلمب عطاری‌های متخلف گاهی ازسوی تهدیدکنندگان جامعه شکسته می‌شود و یا سودجویان در مکانی دیگر فعالیت غیرقانونی خود را از سر می‌گیرند و در امور پزشکی دخالت می‌کنند.

وی ادامه داد: این دخالت‌ها تا حد با عوارض جبران‌ناپذیری همراه و مشکلات حادی را برای مردم از جمله قطع عضو، عقیمی، مشکلات قلبی و... ایجاد کرده است.

محمدی با بیان اینکه 60 درصد مکمل‌های ورزشی خارج از داروخانه‌های کرمانشاه توزیع می‌شود، گفت: گاهی مواد روانگردان در این مکمل‌های ورزشی وجود دارد.

این مسؤول از شهروندان خواست محصولاتی که مجوز بهداشت دارند تهیه کنند و افزود: لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی که اغلب با قیمتی پایین عرضه می‌شوند، استفاده نکنید.

وی از پلمب عطاری‌ و صنف‌های متخلف در راستای عرضه مبارزه با کالاهای سلامت محور قاچاق خبر داد و گفت: با همکاری دادستان این مکان‌ها به صورت جوشکاری، پلمب می‌شوند.

محمدی ادامه داد: مقرر شده دادستان علاوه بر حکم قضایی بازرسی مغازه‌ها، حکم بازرسی خودروها و منازل مشکوک را نیز صادر کند، چرا که بعضی از سودجوبان در هنگام بازرسی محصولات قاچاق خود را در خودروها یا منازل جاسازی می‌کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار