ناصر اسکندری با بیان اینکه مشترکین حوزه صنعت و کشاورزی استان البرز ۴۰ درصد مصرف برق استان البرز را به خود اختصاص داده اند، گفت: همکاری این بخش در کاهش مصرف می تواند ما را در ارائه خدمات پایدار کمک شایانی کند.
کد خبر: ۶۹۸۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴ 01 January 2019

ناصر اسکندری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان البرز در نشستی خبری اظهار کرد: در حال حاضر یک میلیون و ۳۱۰ هزار مشترک برق در استان البرز از خدمات این شرکت بهره مند هستند.

وی افزود: در سال های گذشته پیک مصرف برق استان البرز در ساعات پس از غروب آفتاب بود اما با توجه به توسعه استان و روند صنعتی شدن البرز این مقطع زمانی به ساعات ظهر منتقل شده است.

اسکندری با بیان اینکه برای کاهش پیک مصرف و جلوگیری از خاموشی های احتمالی تمهیداتی از سوی این شرکت به اجرا در آمده است گفت: در تابستان گذشته وبا اجرای برخی اقدامات توانستیم میزان مصرف را کاهش دهیم و به نوعی خاموشی ها را کنترل کنیم.

این مسئول کاهش ساعات کاری ادارات، ترغیب واحدهای تولیدی برای تغییر شیفت و استفاده از مولدهای تولید برق را از جمله اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش مصرف عنوان کرد وگفت: قطعا این سیاست در تابستان سال آتی و با افزایش میزان مصرف برق نیز با جدیت وبا دقت بیشتری اجرا خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان البرز به مصارف خانگی اشاره کرد و گفت: در این بخش با ورود سیستم های سرمایشی بی کیفیت و کم کیفیت از جمله کولرهای گازی به منازل مواجه هستیم که موجب افزایش مصرف و بروز مشکلاتی شده است.

وی در توصیه ای خطاب به مردم، گفت: برای پیشگیری از خاموشی ها ودیگر تبعات ناشی از آن پیشنهاد ما استفاده مردم از سیستم های استاندارد سرمایشی کم مصرف،سرویس کامل وسایل  و عدم استفاده از این وسایل در اوج مصرف یعنی ظهرها است.

اسکندری جابجایی تعطیلی واحدهای تولیدی به روزهای طول هفته را دیگر راهکار مدنظر این شرکت برای کاهش مصرف برق در ساعت پیک عنوان کرد و گفت: در روزهای پنج شنبه و جمعه شبکه با پیک مصرف روبرو نیست و به این منظور ودر رایزنی با واحدهای صنعتی و تولیدی در نظر داریم تعطیلی ها به روزهای شنبه تا چهارشنبه منتقل شود.

وی عدم فعالیت چاه های آب در زمین های کشاورزی، استفاده از انرژی های نو در ادارات و منازل و استفاده از لامپ های ال ای دی را از دیگر تمهیدات مدنظر برای کاهش مصرف عنوان کرد و گفت: در این راستا همکاری و همراهی مشترکین امری مهم و محوری است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان البرز به مشترکین پرمصرف وبه عبارتی بهتر  بد مصرف کننده  اشاره کرد و گفت: این گروه از مشترکین می بایست بهای تمام شده برق را پرداخت کنند و در این راستا این شرکت با جدیت مدیریت مصرف در این گروه را با نصب کنتورهای هوشمند پیگیری می کند.

این مسئول به اجرای نیروگاه های خورشیدی در استان به عنوان یک اتفاق خوب اشاره کرد و گفت: ۲ هزارهکتار زمین برای احداث نیروگاه خورسیدی در استان اختصاص یافته است که در فاز نخست ۸۰۰ هکتار آن در اشتهارد عملیاتی شده و واگذاری زمین برای دو نیروگاه ۵۰ مگاواتی نیز در حال انجام است.

اسکندری به کاهش چشمگیر استفاده غیر مجاز از برق در استان اشاره کرد و گفت: در این خصوص با برخی تمهیدات وارائه انشعابات موقت سه ساله توانستیم تا حد بسیاری این پدیده را کنترل کنیم.

وی در پایان با بیان اینکه میزان رشد مصرف برق البرز بالاتر از میانگین کشوری است گفت: با توجه به نوپا بودن استان و افزایش ساخت و سازها به نسبت دیگر نقاط کشور البرز سالانه ۷ تا ۸ درصد رشد مصرف دارد که این رقم در میانگین کشوری ۴تا ۵ درصد است.

برچسب ها: مصرف برق ، قطعی ، البرز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار