یزد ـ جلسه ستاد دهه فجر امروز در حوزه علمیه خواهران یزد برگزار شد و برنامه‌های حوزه در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر: ۶۹۸۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲ 01 January 2019

حجت الاسلام محمد کارگر شورکی در جلسه ستاد دهه فجر استان یزد با میزبانی حوزه عملیه خواهران استان با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۳ هزار طلبه خواهر در مدارس علمیه استان تحصیل می کنند، اظهار داشت: در استان یزد ۲۲ مدرسه علمیه خواهران فعالیت دارد که ۱۷ مدرسه در سطح دو و با فارغ التحصیلان لیسانس فعالیت می کنند.

وی افزود: سه مدرسه در مقطع کارشناسی ارشد در شهرهای یزد، میبد و اردکان و دو مدرسه نیز در سطح چهار در این استان فعالیت دارند و خوشبختانه یزد در زمره هفت استانی است که دارای سطح چهار خواهران است.

رئیس حوزه علمیه خواهران استان یزد ادامه داد: در سطح علمی نیز هزار و ۴۰۵ پایان نامه و تحقیق از طلبه های خواهر تحریر شده که در صورت حمایت، قابلیت چاپ هزار کتاب را دارد.

برگزاری دوره‌های آموزشی برای بازآفرینی محتوای دینی از متون کهن اسلامی

کارگر شورکی افزود: در زمینه بازآفرینی محتوای دینی نیز دوره های بسیار خوبی برگزار شده و متون کهن اسلامی را که به زبان روز نیست، بازآفرینی و بدون هیچ گونه لطمه ای به اصل آن به زبان روز عرضه می کند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این توانایی ها، حوزه علمیه خواهران توانمندی زیادی در راستای مشارکت در فعالیت‌های اجرایی ستاد چهلمین سالگرد بزرگداشت انقلاب اسلامی دارد که در این زمینه آمادگی خود را اعلام می کنیم.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد نیز در این نشست گفت: مسابقه طراحی ۴۰ پوستر ۴۰ هدف که از منویات مقام معظم رهبری طراحی شده، برگزار شد اما برای چاپ کتاب این پوسترها نیازمند حمایت هستیم در غیر این صورت فایل آن را به همه دستگاه‌ها ارسال خواهیم کرد.

رصد شبهات در جامعه و فضای مجازی و تدوین پاسخ برای آنها

مریم حسن‌پور ادامه داد: از تابستان سال جاری طی ابلاغی به همه مدارس برنامه ریزی لازم برای فعالیت‌های چهلمین سالگرد آغاز شده و تاکنون اقدامات خوبی انجام شده و کارنامه محتوای پیشرفت حوره علمیه خواهران یکی از این فعالیت‌ها است.

معاون پژوهشی حوزه علمیه خواهران استان یزد نیز در این نشست گفت: متاسفانه در فضای مجازی و حتی در جامعه شبهات بسیاری مطرح شده که باید به آنها پاسخ داده شود و به همین دلیل در فضای مجازی و طبق وظیفه حوزه ها، بیش از ۴۰ شبهه گردآوری شده است.

رویا دهقانی افزود: حوزه وظیفه دارد شبهات را جمع آوری و پاسخ قانع کننده و متناسب با نسل امروز ارائه دهد که این امر نیازمند کار پژوهشی است بر این اساس این ۴۰ شبهه با پژوهش های انجام شده جمع آوری و به صورت کتابچه ای پاسخ داده شده تا برای استفاده جامعه هدف در دسترس آنها قرار گیرد.

سخنان کلیدی رهبری در قالب کتابچه تدوین شد

دهقانی گفت: آمادگی داریم برای مقاطع سنی از مهد کودک تا دانشگاه مطالبات لازم را تبیین کنیم که البته نیاز به حمایت مالی دارد همچنین در هفته پژوهش با محوریت انقلاب اسلامی و محتوای دینی و بازآفرینی کارگاه هایی برگزار شد.

وی بیان کرد: همچنین سخنان کلیدی رهبر معظم انقلاب و دستاوردهای انقلاب به صورت کتابچه ای تدوین شده و جهت استفاده طلاب به آنها داده خواهد شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار