رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز گفت: کل تولیدات بخش کشاورزی البرز یک میلیون و ۸۸۵ هزار تن است که ارزش اقتصادی آنها سه هزار ۳۹۷میلیارد تومان است.
کد خبر: ۶۹۶۴۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷ 29 December 2018
مجید موسوی در جلسه  شورای کشاورزی استان البرز که در پارک علم وفناوری البرز برگزارشد گفت: 4.7 از جمعیت البرز در روستاها زندگی می‌کنند.
 وی ادامه داد: در حال حاضر 68 هزار اراضی کشاورزی، بیش از ۱۵هکتار جنگل و بیش از ۳۷۳ هکتار مرتع و ۴۵ هزار هکتار بیابان در استان وجود دارد.
 وی با اشاره به وضعیت منابع آبی استان توضیح داد: یک میلیارد و۸۵۵ میلیون مترمکعب وضعیت ذخایر منابع آبی استان است که ۱.۱ میلیارد مکعب از این مربوط به آب‌های سطحی، ۷۵۵ میلیون متر مکعب به آب‌های زیرزمینی،۲۶۳میلیون متر مکعب در بخش شرب ،۱۹میلیون متر مکعب در بخش صنعت، ۷۵۰میلیون متر مکعب در بخش خروجی از استان و ۷۵ میلیون متر مکعب در سایر بخش‌های دیگر استفاده می‌شود.
 این مسئول توضیح داد: طبق بررسی‌های انجام شده، ۷۰ در صد منابع آبی استان در بخش کشاورزی استفاده می‌شود.
 موسوی در ادامه با اشاره به وضعیت تولیدات کشاورزی استان افزود: کل تولیدات بخش کشاورزی البرز یک میلیون و ۸۸۵ هزار تن است که ارزش اقتصادی آنها سه‌هزار ۳۹۷میلیارد تومان است.
این مسئول با بیان اینکه البرز ظرفیت‌های زیادی در بخش کشاورزی دارد، ادامه داد: همجواری با شهرهای بزرگ، دسترسی به  بازار مصرف، دسترسی به راه‌های ترانزیتی، وجود مراکز علمی، آموزشی و تحقیقاتی، وجود تشکل های تولید کننده، تنوع شرایط اقلیمی، تنوع محصولات کشاورزی بخشی از ظرفیت‌هایی است که می‌تواند جایگاه بخش کشاورزی استان را ارتقا دهد.
 رییس جهاد کشاورزی ادامه داد: علاوه بر این، استقرار اولین دانشکده کشاورزی کشور ، وجود  بزرگترین واحدهای صنعتی دام و طیور، استقرار بزرگترین کارخانه‌های دولتی و خصوصی تولید دارو و واکسن دامی، وجود واحدهای صنایع تکمیلی در استان از دیگر ظرفیت‌های بخش کشاورزی البرز محسوب می‌شوند.
 موسوی با بیان اینکه البرز رتبه اول متوسط  تولید گندم در کشور را دارد، افزود:  متوسط تولید گندم کشور سه تن و۸۰۰ کیلو گرم است در حالی در البرز این متوسط  ۵ تن و ۴۰۰کیلوگرم براورد می‌شود.
 این مسئول گفت: علاوه بر این البرز رتبه دوم  تولید جو، رتبه پنجم تولید پنبه ،رتبه ششم  تولید ذرت در کشور را هم از آن خود کرده است.
 مدیر کل جهاد کشاورزی گفت:رتبه اول تولید آلو، رتبه دوم  تولید هلو، رتبه تولید دوم شلیل ،رتبه اول  تولید توت فرنگی و رتبه چهارم  تولید تخم مرغ نیز به البرز تعلق دارد.
 وی در پایان گفت: البرز در دو سال پیاپی رتبه نخست جلوگیری ازبرداشت ضایعات گندم و غلات کشور را به خود اختصاص داده  است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار