به گزارش «تابناک تهران»؛ عبدالرضافولادوند مدیرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران در گردهمایی شورای هماهنگی مؤسسان مدارس غیردولتی مناطق 19 کانه شهر تهران،‌ اظهار کرد: شهرداری‌ها به مدارس غیردولتی به‌عنوان مراکز تجاری توجه دارند، درصورتی‌که این مدارس بخشی از نهاد آموزش‌وپرورش و نهادی برای تربیت نیرو است.

وی افزود: شهرداری‌ها به معافیت مدارس غیردولتی در پرداخت مالیات و عوارض توجه نمی‌کنند و در این حوزه مانع‌تراشی می‌شود و مدارس غیردولتی به دلیل قیمت بالای زمین توان پرداخت مالیات را ندارند.

فولادوند با اشاره به اینکه شهرداری‌ها موظف شدند فضای آموزشی را به حدنصاب استاندارد برسانند، افزود: درصورتی‌که در واقعیت برای مدارس استیجاری نام کاربری آموزشی گذاشته، اجاره‌بها را بالابرده و برای موجر ناامنی ایجاد می‌کنند بعد می‌گویند که شرایط آموزش و پروش استاندارد است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران با اشاره به وضعیت مدارس غیردولتی اظهار داشت: در طول 30 سال گذشته سیاست‌های گوناگونی بر مدارس غیردولتی اعمال شد که عده‌ای مدارس غیردولتی را تقویت وعده‌ای با ایجاد مدارس خاص این مجموعه‌های آموزشی را تضعیف کردند.

وی گفت: دولت تدبیر و امید با تمام قوا از قانون مدارس و مراکز غیردولتی حمایت کرده اما مشکلاتی در سطح هماهنگی‌های این قانون وجود دارد.

فولادوند با اشاره به اینکه از یک‌میلیون و 200 هزار دانش‌آموز، 200 هزار نفر در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند، افزود: اگر مدارس غیردولتی نبود، مشکلات بیشتری داشتیم و در حال حاضر توجه مدارس غیردولتی به مناطق حاشیه‌ای و محروم شهر است.

وی با اشاره به عملکرد شورای نظارت مدارس و مراکز غیردولتی اظهار داشت: این شورا تنها به تخلفات رسیدگی نمی‌کند و باوجود مشکلات درون‌سازمانی و برون‌سازمانی باید مشکلات مؤسسان را بشنود و راهکاری برای آن‌ها ارائه کند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران بابیان اینکه سیاست کلی این نهاد توسعه مدارس غیردولتی است، گفت: میانگین تراکم 34 نفره در کلاس‌های درس دوره ابتدایی و 33 نفره در دوره متوسطه اول تهران باعث استفاده از مدارس غیردولتی شده است به‌ویژه در مدارس غربی و جنوبی این نیاز تشدید می‌شود.

فولادوند با اشاره به وضعیت مدارس در منطقه 22 شهر تهران اظهار داشت: در این منطقه به دلیل ساخت‌وسازهای بی‌رویه و بدون مطالعه با کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم.

وی گفت: اداره کل آموزش‌وپرورش شهر تهران حاضر است برای کاهش تراکم در کلاس‌های درس، امتیازهایی را به مؤسسان مدارس غیردولتی جدید بدهد و بخشودگی‌هایی هم داشته باشد