رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز از آغاز اجرای طرح ضربتی برخورد قانونی با خودروها و موتورسیکلت های آلاینده صوتی و دودزا در این استان خبر داد.
کد خبر: ۶۹۵۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴ 25 December 2018

سرهنگ غلامعلی شرق افزود: با توجه به فصل زمستان و افزایش آلودگی هاکه سبب وارونگی هوا می شود، این طرح به صورت ویژه در شهرستان های این استان اجرایی شده است.
وی اضافه کرد: خودروهای فاقد معاینه فنی و دارای نقص فنی در اجرای این طرح اعمال قانون می شوند.
شرق افزود: طرح برخورد با خودروهای آلاینده و فاقد معاینه فنی در همه فصول سال اجرا می شود اما در 6 ماه دوم سال به دلیل آلودگی بیشتر در کلانشهر ها، این طرح شدت می یابد.
وی گفت: چنانچه وسیله نقلیه دارای نقص فنی بوده از ادامه حرکت جلوگیری می شود.
رئیس پلیس راهور البرز البرز اظهار داشت: در اجرای طرح مذکور خودروهایی دارای صدای ناهنجار از ناحیه اگزوز و سامانه صوتی داشته باشند برخورد خواهد شد.
وی بیان داشت: مالکان وسایل نقلیه متخلف علاوه بر اعمال قانون بایستی نسبت به رفع نقص فنی وسیله نقلیه خود نیز اقدام کنند.
رئیس پلیس راهور البرز افزود: اکنون 11 مرکز معاینه فنی خودرو برای خدمات دهی به خودروها فعال است که از این تعداد یک مرکز در شهرستان ساوجبلاغ ، سه مرکز در نظرآباد و بقیه در کرج فعالیت دارند.
وی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 20 هزار 700 خودرو به دلیل نداشتن معاینه فنی اعمال قانون و سه هزارو 200 دستگاه کامیون به دلیل نداشتن مجوز توقیف شدند.
وی گفت: همچنین دراین مدت نیز پلاک 420 خودرو آلاینده فک وبه تعمیرگاه منتقل شدند.به شدند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل 17 درصد افزایش یافته است.
شرق افزود: همچنین درسال جاری یک هزارو 450 وسیله نقلیه متخلف آلودگی صوتی نیز اعمال قانون و 291 خودرو نیز توقیف شده است.
روزانه به طور متوسط بیش ازسه میلیون تردد وسیله نقلیه در راه های درون شهری استان البرز انجام می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار