معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز از اجرای عملیات بیابان‌زدایی در دو شهرستان اشتهارد و نظرآباد خبر داد.
کد خبر: ۶۹۴۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹ 25 December 2018

به گزارش «تابناک البرز»؛ مهدی فتحی با اشاره به مصوبه سفر رئیس‌جمهوری به استان البرز برای مقابله با ریزگرد و جلوگیری از گسترش بیابان، اظهار کرد: خوشبختانه این پروژه آغاز و ۲۰ میلیارد تومان به آن اختصاص‌یافته است.

وی تأکید کرد: با آغاز این پروژه در سه هزار هکتار از اراضی بیابانی استان اقدامات اجرایی انجام‌شده است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با اشاره به اینکه اعتبار موردنظر به‌طور کامل تخصیص داده نشده است، گفت: با اعتبار دریافتی عملیات اجرایی بیان زدایی در دو شهرستان اشتهارد و نظرآباد انجام‌شده و این قدم بزرگی در راستای مقابله با ریزگردها در استان است.

فتحی اضافه کرد: طبق گزارش‌های سازمان جنگل‌ها به‌طور مستند شهرستان‌های نظرآباد، اشتهارد و بخشی از ماهدشت جزو کانون‌های اصلی ریزگردهای داخلی استان البرز است.

وی گفت: برخی اقدامات به دلیل نداشتن بودجه مشخص در قالب انعقاد تفاهم‌نامه با دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ هکتار بیابان‌زدایی اجرایی شده است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت: طی دو سال گذشته و به‌طور متوسط بیش از سه هزار و ۶۰۰ هکتار از سطح استان البرز بیابان‌زدایی شده است و در حال حاضر این عملیات ادامه دارد.

فتحی بابیان اینکه عواملی که موجب بیابان‌زایی می‌شود، متعدد هستند، گفت: از جهات مختلف این عوامل به طبیعت تحمیل می‌شوند که بخشی مدیریتی، چند مورد اجتماعی و تعدادی نیز فرهنگی هستند.

وی با اشاره به اینکه منابع طبیعی به‌تنهایی نمی‌تواند عملیات بیابان‌زدایی را انجام دهد، گفت: دستگاه‌های دیگر و مردم عزیز باید در این زمینه وظیفه مند بوده و به رسالت خود مقابل طبیعت پایبند باشند.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت: فعالیت‌هایی که در راستای بیابان‌زدایی انجام می‌شود بخشی از درمان است اما برای درمان قطعی نیاز به همکاری بیشتر دیگر دستگاه‌های اجرایی و مردم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار