عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر قم با اشاره به احیای طرح احداث سطوح سبز در سطح آپارتمان‌ها و منازل شهر قم گفت: این طرح به‌هیچ‌وجه الزام‌آور نبوده و هزینه‌ای به شهروندان مترتب نمی‌کند، این طرح اختیاری بوده و جزئیات مالی و مشوق‌های لازم بعد از تصویب نهایی در شورای شهر به اطلاع شهروندان می‌رسد.
کد خبر: ۶۹۴۸۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۲:۵۴ 25 December 2018

به گزارش تابناک قم، حسن طلایی در هفتادوپنجمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، اظهار داشت: باید برای بهبود وضعیت و سرانه‌های سبز شهری تدابیر ویژه‌تری اندیشیده شود.

وی با اشاره به لایحه اخذ مجوز پیش‌نویس آیین‌نامه اجرایی طرح احداث سطوح سبز در ساختمان‌ها و بهینه‌سازی مصرف آب گفت: از شاخصه‌های مهم این طرح کنترل آب‌های سطحی ساختمان و آپارتمان‌های شهری و مراقبت از پوسته این طرح است.

عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر قم لایحه اخذ مجوز پیش‌نویس آیین‌نامه اجرایی طرح احداث سطوح سبز در ساختمان‌ها و بهینه‌سازی مصرف آب را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: جزئیات این طرح باید بر مبنای شاخصه نظام‌مهندسی انجام‌شده و بسته‌های اقتصادی و هزینه‌ای نیز با موافقت و طبق نظر شورای شهر اجرا شود.

وی با تأکید بر اختیاری بودن طرح اجرای احداث سطوح سبز در شهر قم ابراز کرد: این طرح به‌هیچ‌وجه الزام‌آور نبوده و هزینه‌ای به شهروندان مترتب نمی‌کند، این طرح اختیاری بوده و جزئیات مالی و مشوق‌های لازم بعد از تصویب نهایی در شورای شهر به اطلاع شهروندان می‌رسد.

عضو شورای شهر قم با اشاره به مشکلات ایجادشده درزمینهٔ مجتمع درمانی هلال‌احمر قم اضافه کرد: با اجرای طرح‌های توسعه‌ای شهرداری قم مشکلاتی جدی برای تردد بیماران به این مرکز درمانی ایجادشده است، اغلب بیماران مراجعه‌کننده به این مرکز با مشکلات جسمی و حرکتی روبه هستند.

طلایی با اشاره به طرح شورای شهر قم برای انتقال این مرکز درمانی به یکی از مناطق محروم و کم‌تر برخوردار شهری خاطرنشان کرد: برای حل مشکل تردد بیماران و بهسازی این مرکز درمانی پیش‌بینی‌های لازم برای خرید و احداث مرکز جدید این مجتمع درمانی در خیابان شهید ستاری منطقه نیروگاه دیده‌شده است، این منطقه علی‌رغم بافت جمعیتی سرشاری که دارد ازنظر وجود مراکز درمانی و بهداشتی با فقر روبه‌رو است.

عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر قم ادامه داد: با تعاملات صورت گرفته بین شورای شهر و جمعیت هلال‌احمر استان به‌زودی درمانگاهی شبانه‌روزی در مساحت مناسب و مجهز به مراکز توان‌بخشی و واحدهای ضروری دیگر برای رفع بخشی از کمبودهای درمانی منطقه نیروگاه در این بخش از شهر قم احداث می‌شود.

معاون ترافیک و حمل‌ونقل شهرداری قم نیز لایحه اخذ مجوز استرداد یک درصد عوارض کسر شده از قرارداد شرکت پارکینگ سازان پارسیان را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: این پارکینگ هنوز به بهره‌برداری نرسیده و تجهیزات نصب‌شده نیز نیازمند اورهال شدن و بازسازی است.

عباس ذاکریان با اشاره به لایحه اخذ مجوز استرداد یک درصد عوارض کسر شده از قرارداد شرکت پارکینگ سازان پارسیان تصریح کرد: در حال حاضر راه‌اندازی و یا انتقال تجهیزات موجود در این مجموعه با ابهامات زیادی همراه بوده و هیچ‌کدام از گزینه‌های موجود نیز به‌صرفه نیست.

وی با تأکید بر لایحه اخذ مجوز استرداد یک درصد عوارض کسر شده از قرارداد شرکت پارکینگ سازان پارسیان اضافه کرد: ظرفیت 144 پارک خودرو در این پارکینگ مکانیزه وجود داشته که به دلیل هزینه‌های زیاد نگهداری بلاتکلیف رهاشده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار