مدیرکل تعاون:
یزد - ایرنا - مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی یزد گفت: از ابتدای سال 1397تاکنون از 177میلیارد ریال سهمیه اشتغال‌زایی استان در حوزه مشاغل خانگی 67 میلیارد ریال آن به 600نفر از متقاضیان دریافت تسهیلات پرداخت ‌شده است .
کد خبر: ۶۹۴۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳ 24 December 2018

 محمدحسین ریاحی در حاشیه بازدید از سه واحد تولید فراورده های لبنی در حال تولید و ساخت و بسته‌بندی صنایع غذایی و دهکده گردشگری در حال مرمت و بازسازی قلعه تیرجرد ابرکوه به خبرنگار ایرنا گفت: این مبلغ وام به متقاضیان در حوزه 380 رشته مشاغل خانگی دارای مجوز پرداخت‌ شد.
وی بابیان اینکه در این گونه مشاغل می‌توان از فضای منزل هم استفاده کرد، افزود: مشاغل خانگی ظرفیت‌های خوبی را در حوزه اشتغال برای جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی فراهم می‌کند.
ریاحی افزود: با رویکرد جدید دولت تدبیر و امید در حوزه اشتغال ، چهار هزار و 700 فرصت شغلی جدید در استان یزد برنامه‌ریزی‌ و در دستور کار است.
به گفته مدیرکل تعاون یزد امسال 115.8 میلیارد تومان به متقاضیان جویای کار در مناطق روستایی و عشایری استان پرداخت‌شده است.
دبیر کارگروه اشتغال یزد ، تصریح کرد: همچنین در راستای ایجاد اشتغال فراگیر ، برای اجرای 39 طرح 315 میلیارد ریال پرداخت ‌شد که در این زمینه 140 نفر هم در اولویت دریافت وام هستند.
ریاحی با قدردانی از حجت احمدی مدیر موفق و نمونه سه واحد تولیدی یادشده تصریح کرد: در این شرایط اقتصادی و محرومیت ابرکوه ، این مدیر و کار آفرین موفق، با تلاش خود توانست در حوزه اشتغال و تولید، کار جهادی در عرصه اقتصادی انجام دهد.
این کار آفرین نمونه در بازدید مدیرکل تعاون یزد و جمعی از مسئولان محلی از واحدهای تولیدی یادشده تاکید کرد: شرکت تولید و توزیع فرآورده‌های لبنی ، از سوی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد به ‌عنوان واحد نمونه صنایع مواد غذایی معرفی شده است .
احمدی افزود: این شرکت یکی از بزرگترین تولیدکننده محصولات لبنی استان به شمار می‌رود در سال 1396 هم به‌عنوان تنها واحد تولید لبنیات استان موفق به دریافت تندیس غذای ایمن و سلامت از سوی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی شد .
این فعال عرصه تولید تصریح کرد: مجموعه شرکت تولیدی تحت مدیریت وی برای چهارمین سال پیاپی به‌ عنوان واحد برتر صنایع غذایی و بهداشتی استان یزد انتخاب و معرفی‌ شد و در جهت بالا بردن کیفیت محصولات تولیدی تلاش خواهد کرد .
احمدی همچنین خاطرنشان کرد: این شرکت سال گذشته از جمله 40 شرکت برتر صنایع غذائی کشور بود که در نمایشگاه قطر شرکت کرد و مورد استقبال بازدید کنندگان قرار گرفت.
این مدیر تولیدکننده ماشین‌آلات بسته‌بندی مواد غذایی، دارویی و شیمیایی یادآور شد: 85 درصد ماشین آلات کارخانه های بسته ‌بندی صنایع غذایی کشور در این واحد تولیدی ساخته و تأمین می‌شود.
وی بابیان اینکه سالیانه افزون بر 70 دستگاه انواع ماشین‌آلات بسته‌بندی مواد غذایی در ابرکوه تولید می‌شود ، تاکید کرد: دستگاه های تولیدی این شرکت علاوه بر داخل به کشورهای حوزه خلیج‌فارس ، آسیای میانه، کانادا ، افغانستان ، اردن، و تاجیکستان صادر می‌شود.
احمدی بیان کرد : برای تأمین بخشی از نیاز لبنی کشور ، شرکت یادشده باهدف تولید محصول متنوع لبنی با کیفیت بالا توسط جدیدترین ماشین‌آلات و دانش فنی فعالیت دارد.
این کار آفرین موفق بخش تعاون خاطرنشان کرد: در مجموع در 2 واحد فعال تولیدی یادشده زمینه اشتغال افزون بر 100 نفر مستقیم و 500 نفر غیرمستقیم فراهم ‌شده است .
وی اظهار داشت : با توجه به ظرفیت‌های ابرکوه در حوزه دامداری یک واحد تولیدی جدید فراوری لبنی با ظرفیت 200 تن شیر در روز با 30 درصد پیشرفت فیزیکی در دست‌ ساخت است .
احمدی خاطرنشان کرد: با 140 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری برای ساخت این واحد لبنی ، در زمان بهره‌برداری زمینه اشتغال مستقیم 130 نفر و غیرمستقیم تا 500 تن فراهم خواهد شد.
هم‌اکنون بیش از 500 کارگاه و واحد اقتصادی، خدماتی، صنعتی، معدنی، تعاونی، کشاورزی و ساختمانی در ابرکوه فعال است که زمینه فعالیت افزون بر پنج هزار کارگر در این واحدها فراهم‌شده است .
مرکز شهرستان 53 هزارنفری ابرکوه در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار