مدیر پیست بین المللی دیزین کرج با بیان اینکه 70درصد گردشگران و ورزشکاران علاقه مند این پیست از جاده لشکرک-فشم به دیزین تردد می کنند،گفت: خرابی بخشی از این جاده مشکلاتی به وجود آورده است.
کد خبر: ۶۹۳۹۹۱
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹ 23 December 2018

قربانعلی سولقانی افزود: 2 محور تهران- کرج-جاده چالوس به طول بیش از 136 کیلومتر و محور لشکرک- فشم- دیزین به طول 54 کیلومتر راه های اصلی تردد ورزشکاران و علاقه مندان به پیست اسکی دیزین هستند.
وی اضافه کرد: بخش زیادی از ورزشکاران با توجه به کوتاهی راه که موجب صرفه جویی در وقت و سوخت می شود علاقه مند به تردد از مسیر شمشک می باشند.
سولقانی گفت: همچنین ورزشکارانی که از این مسیر تردد می کنند در صورتی که میانه راه به هر دلیلی پشیمان شوند می توانند از دیگر پیست های اسکی دربند سر و شمشک استفاده کنند.
وی ادامه داد: این مسیر برای توریست های خارجی و کارمندان سفارتخانه که مرز قانونی برای خروج دارند نیز مناسبت تر است.
سولقانی گفت: حدود هشت کیلومتر از این جاده بنا به دلایلی از جمله نبود روستا، مسایل اقتصادی و سقوط بهمن سال 88 که سبب حادثه برای هشت نفر از کوهنوردان شد،بسته است.
و گردشگران نمی توانند پس از ورود به پیست دیزین به سمت شمال کشور یا کرج ادامه مسیر بدهند.
وی ادامه داد: این در حالی است که از سال 52 که این جاده طراحی شده هیچ آماری مبنی بر وقوع حادثه ای برای اسکی بازان گزارش نشده است.
سولقانی گفت: با توجه به مسایل اقتصادی و توسعه رشته اسکی در منطقه، نیاز است که این مسیر دسترسی بازگشایی شود .
مدیر پیست بین المللی دیزین کرج اظهار داشت: امسال یک شرکت پیمانکاری برای رفع خرابی و ترمیم این جاده تعیین و مقرر شده ماهانه یک میلیارد و 300 میلیون ریال بهره بردار پیست دیزین برای نگهداری هشت کیلومتر مسیر شمشک منتهی به دیزین بپردازد.
وی ادامه داد: به همین منظور روز چهارشنبه هفته گذشته، صورتجلسه ای در بخشداری فشم به امضا رسیدکه مقرر شد ظرف 20 روز این جاده با پرداخت هزینه ها، تحویل بهره بردار دیزین شود.
مدیر پیست بین المللی دیزین افزود: در سایت ها نیز اعلام کردیم که در روزهای پنجشنبه و جمعه مسیر شمشک به دیزین باز است، که بنا به دلایلی اداره راه شمیرانات این جاده را مسدود و بیش از 400 خودرو ورزشکاران مجبور به بازگشت شدند.
سولقانی گفت: مسیر دسترسی شمشک به دیزین، می تواند در جذب علاقه مندان و گسترش ورزش اسکی در منطقه تاثیر بسیاری داشته باشد و انتظار ما از مسئولان این است که در این راه ما را یاری سازند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به زمان قطعی بازگشایی پیست بین المللی دیزین اظهار داشت: با توجه به بارش های بسیار خوبی که در هفته گذشته داشته ایم پیست به طور کامل از روز جمعه هفته گذشته برای استفاه ورزشکاران آماده بهره برداری است اما روز چهارشنبه جاری به صورت رسمی افتتاح می شود.
سولقانی ادامه داد: اکنون ارتفاع برف در پیست بین المللی دیزین بین 50 سانتی متر تا یک متر است. 
پیست بین المللی دیزین به عنوان یکی از جاذبه های ورزشی تفریحی البرز، بزرگترین پیست ایران و خاورمیانه بوده و در فصل سرد و گرم سال میزبان رقابت های کشوری و بین المللی است.
این پیست واقع در70 کیلومتری شمال شرقی کرج دارای سه تله کابین، 2 تله سیژ، 7 تله اسکی بشقابی و یک تله اسکی چکشی است که مجهزترین پیست ایران به شمار می رود. 
ارتفاع این پیست بین 2 هزار و 650 تا سه هزار و 600 متر و بهترین زمان اسکی روی برف در آن اوایل آذر تا اواخر اردیبهشت ماه است، در پیست بین المللی دیزین 2 هتل، 19 کلبه و پنج رستوران وجود دارد. 
با شروع فصل سرما و ریزش برف، هر ساله شاهد برگزاری مسابقات ملی و بین المللی به میزبانی این پیست هستیم که نشان از ظرفیت های بالای پیست بین المللی دیزین دارد .
دوچرخه سواری کوهستان، تیراندازی با کمان، کایت سواری، باغ گل و گونه‌های نادر گیاهان کوهستانی از دیگر جاذبه های این پیست بین المللی است. 
همچنین اسکی روی چمن، نیمه دیگر بزرگترین پیست بین المللی خاورمیانه است که در صورت آشنا کردن هر چه بیشتر جوانان به ورزش اسکی روی چمن و ظرفیت های این پیست، می توان شاهد پرورش استعدادهای جدید بود.
بهترین زمان برای اسکی روی چمن در این پیست از 15 خرداد تا 15 شهریور است و اگر برف نبارد تا مهرماه هم امکان برگزاری مسابقات اسکی روی چمن در آن وجود دارد.

برچسب ها: اسکی ، دیزین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار