۴۰۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فارس طی یک ماه اخیر رفع تصرف و به دولت بازگردانده شد.
کد خبر: ۶۹۳۸۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 23 December 2018

تابناک فارس به نقل از ریواس جنوب:دبیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس این اقدامات را در راستای حفظ و صیانت از حقوق بیت المال و نیز جلوگیری از زمین خواری توصیف کرد و گفت: در آبان ماه سال جاری عملیات خلع ید و رفع تصرف در ۳۹۸ هزار و ۴۳۰ مترمربع اراضی ملی استان به ارزش یک میلیارد ریال اجرا شد.

مهرزاد بوستانی افزود: این اقدام با همکاری مستمر نیروی انتظامی و مراجع قضایی و همچنین مردم محلی انجام شده است.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات بازدارنده قضایی در راستای حفاظت از اراضی ملی استان از تشکیل ۴۱۰ فقره پرونده تخلف در عرصه های منابع طبیعی در استان طی ۸ ماهه نخست سال جاری خبر داد و افزود: این تعداد پرونده مربوط به تخریب و تصرف عرصه های زراعی و مرتعی استان به مساحت ۴۰ هکتار بوده که برای پیگیری های قانونی به مراجع قضایی ارسال شده است.

این مقام مسؤول یادآور شد: همچنین در این مدت ۱۳۶ فقره پرونده قضایی در خصوص رفع تصرف و خلع ید اراضی ملی استان به مساحت ۷۶۸ هکتار تشکیل و جهت بررسی و صدور رای قضایی به محاکم حقوقی ارجاع شده است.

بوستانی با اشاره به جدیت در اقدامات کنترلی برای رفع تصرف اراضی ملی از دست سودجویان و برخورد با زمین‌خواران و متجاوزان، اظهار داشت: نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی این اداره کل ضمن نظارت و گشت زنی مستمر بر اراضی ملی اجازه هیچ‌گونه تخریب، دخل و تصرف و ساخت‌وساز غیرمجاز را به افراد سودجو و فرصت‌طلب نداده و با متصرفان غیرقانونی برخورد قاطع خواهد کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس در پایان یاد آور شد: مردم در صورت مشاهده و یا اطلاع از تصرفات غیرقانونی اراضی ملی مراتب را به شماره رایگان ۱۵۰۴ یگان حفاظت منابع طبیعی استان اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار