رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: اگر در کنترل بازار دو نفر را درست و حسابی شلاق بزنیم، دو نفر را به موقع اعدام کنیم برای بقیه درس عبرت می‌شود، قوه قضاییه کارهای خوبی را در این بخش شروع کرده که امیدواریم ختم به خیر شود.
کد خبر: ۶۹۳۶۳۲
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵ 22 December 2018

به گزارش «تابناک البرز»؛ عزیز اکبریان در رادیو البرز با اشاره به ادامه روند اصلاحات دولت بر روی بودجه گفت: یکی از اصلاحاتی که در بودجه 98 باید انجام شود بحث هزینه‌های دفاعی است، پنج درصد از بودجه ما مربوط به هزینه‌های دفاعی است اما دولت در بودجه 98 این میزان را کاهش داده است.

اکبریان افزود: ما در کشور دزدی، رانت‌خواری و گرانی داریم اگر در این شرایط امنیت هم نداشته باشیم همه چیز دچار مشکل می‌شود، اگر حادثه اهواز تکرار شود برای ما غیر قابل جبران است بنابراین لازم است دولت این موضوع را اصلاح کند.

وی با بیان اینکه امیدواریم دولت این هفته بودجه را به مجلس بیاورد ادامه داد: در بودجه سال  آینده برای افزایش 20 درصدی حقوق کارکنان به همراه هزینه‌های حق مأموریت، اضافه کار، آب، برق، گاز و هزینه‌های جاری 250 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، این در حالی است که اگر روزانه یک میلیون و 500 هزار بشکه نفت با متوسط قیمت 54 دلار بفرشیم 150 هزار میلیارد تومان از این محل درآمد خواهیم داشت.

نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا اضافه کرد: دولت 150 هزار میلیارد تومان درآمد از محل مالیات و عوارض گمرکی، 50 هزار میلیارد تومان از محل اوراق مشارکت و 50 هزار میلیارد تومان هم از محل سود شرکت‌های دولتی در نظر گرفته است که البته من بعید می‌دانم شرکت‌های دولتی تا این اندازه سودآوری داشته باشند.

وی با اشاره به سایر هزینه‌های دولت مانند طرح تحول سلامت، کمیته امداد، بهزیستی و ... گفت: در این شرایط دولت برای تأمین بودجه عمرانی چاره‌ای جز فروش اوراق مشارکت ندارد و البته باید در هزینه‌های دیگر هم صرفه‌جویی شود مثلاً ما در مجلس این کار را با کاهش سفرهای خارجی نمایندگان و یا کاهش زمان سفر چند روزه به یک روزه انجام داده‌ایم.

اکبریان در ادامه به وضعیت بازار هم اشاره و اعلام کرد: دولت باید با تنظیم بازار وضعیت قیمت‌ها را کنترل کند، ما در شرایط التهاب هستیم بنابراین دولت، جهاد کشاورزی و ستاد تنظیم بازار باید در انبارهای خود اجناس لازم را ذخیره داشته باشند تا با یک شایعه مانند آنچه درباره روغن رخ داد مردم تصور نکنند که کالا در بازار نیست.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به اهمیت کنترل و تنظیم بازار اشاره و تصریح کرد: اگر در کنترل بازار دو نفر را  درست و حسابی شلاق بزنیم، دو نفر را به موقع اعدام کنیم برای بقیه درس عبرت می‌شود، قوه قضاییه کارهای خوبی را در این بخش شروع کرده که امیدواریم ختم به خیر شود، در مجموع قسمتی از کار کنترل بازار در اختیار قوه قضاییه و قسمتی هم در اختیار قانون‌گذاری و نظارت مجلس است اما در بخش دولتی تجربه 10 ساله من در مجلس نشان می‌دهد که دولت‌ها در این مدت بیش از دو سه لایحه هم برای این موضوع به مجلس نیاورده‌اند.

وی گوشت را یکی از کالاهای ضروری مردم عنوان و خاطرنشان کرد: دولت قصد داشت ارز اختصاصی به گوشت و فرآورده‌های دامی را از 4200 به 5800 تومان افزایش دهیم اما مجلس مانع شد و در بودجه 98 هم ارز 4200 تومانی برای این بخش اختصاص داده شده است، البته در مورد گوشت دسیسه‌هایی در کار است تا دام‌های گوشتی به خارج صادر و تولید گوشت ما کاهش یابد که موضوع را به دستگاه‌های امنیتی گوشزد کرده‌ام.

این نماینده مردم البرز در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی در مورد طرح مجلس برای حذف پیمانکار از امور جاری و خدماتی گفت: ما نیز موافق این طرح هستیم چون کارهای خدماتی و جاری بر خلاف کارهای کلان و عمرانی نیازی به پیمانکار ندارد مثلا کارهای شهرداری که پیمانکاران رفتار درستی در پرداخت حقوق و بیمه کارگران ندارند و اگر یک ماه شهرداری نتواند هزینه دهند از جیب خود هزینه نمی‌کنند.

وی در ادامه به موضوع گران شدن لوازم خانگی هم اشاره و تصریح کرد: دولت برای کنترل پول در بازار کارهایی چون سقف 15 میلیونی دریافت پول نقد، سقف 50 میلیونی انتقال پول و ممنوعیت صدور چک در وجه حامل را انجام داد و با این کار بازار تا حدی تثبیت شده این موضوع اثر خود را در بازار نشان داده است، بر همین اساس قیمت لوازم خانگی تولید داخلی در حال کاهش است.

اکبریان در ادامه به موضوع یارانه هم اشاره و اعلام کرد: سالانه در استان البرز هزار و 500 میلیارد تومان یارانه پرداخت می‌شود، دولت امسال پیشنهاد کرده استانداری‌ها در استان‌ها سه دهک بالا را شناسایی کنند و درآمد حاصل از حذف یارانه سه دهک بالایی را صرف توسعه همان استان کنند.

وی افزود: دولت قبل(احمدی‌نژاد) در پرداخت یارانه به همه مردم اشتباه کرد، در کدام کشور به همه مردم یارانه داده می‌شود؟ در انگستان به افرادی که شغل ندارند کارت برای خرید اقلام مورد نیاز داده می‌شود تا زمانی که فرد شغل پیدا کند این یارانه قطع می‌شود، وقتی ما در خرمدشت مدارسی با کلاس‌های 70 نفری داریم چرا نباید این یارانه را صرف ساخت مدرسه کنیم؟

اکبریان در پایان در پاسخ به انتقاداتی که از وضعیت ترافیک کرج وجود دارد هم گفت: این همه پلی که در کرج ساخته شده اگر ساخته نمی‌شد آیا امکان تردد در کرج وجود داشت؟ در هر حال شورای جدیدی در کرج روی کار آمده که ظرف یکسال پنج شهردار تغییر داده است آیا نماینده مجلس در انتخاب شهردار اختیار دارد؟ البته ما مسائل قانونی را پیگیری می‌کنیم.

برچسب ها: مجلس ، کنترل بازار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
افرادی به خونه که درب و پنجره نداره و سوراخ های متعدد در دیوارهای چانبی وجود داره و صاحب خونه بی مسئولیت بوده و همیشه در خوشی و پارتی و کل کل با دوستان و فامیل و حتی دشمن است، وارد شده و به طرق مختلف دزدی می کند . حالا ما هر بار به پلیس زنگ می زنیم و دزد دستگیر می کنند و زندانی و اعدام می کنند . به نظر شما این کار تا چه زمانی می تواند ادامه داشته باشد . چرا خونه را ایمن نمی کنیم . آیا خونه های همسایه که ایمن کردند هم هر بار دزد می آید و همیشه پرونده های یکصدو پنجاه جلدی تشکیل می دهند و در رسانه ها شو اقتدار نمایش می دهند ؟ این کار بر نظرات حذف صورت مسئله و عوام فریبی نیست ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
در انگلستان کامپیوتر و نرم افزارهای جانبی هست و با یه شماره تمام مشخصات فردی مشخص میشه . در ایران حریم شخصی باید رعایت شود و البته هنوز کامپیوتر نیست پس مقایسه درست نیست !
نخنخ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
پاش بیفته همه را اعدام میکنیم . دممونم گرم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار