ناصر مقدم با ابراز خرسندی از استقبال مردم از نهمین نمایشگاه کتاب البرز برگزاری آن را عاملی برای توسعه فرهنگ کتابخوانی دانست و گفت: بی شک برگزاری چنین نمایشگاه هایی دستاوردهای خوبی در آینده برای البرز و مردمان فهیم آن رقم خواهد زد.
کد خبر: ۶۹۲۷۸۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲ 19 December 2018

ناصر مقدم مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان البرز اظهار کرد: توسعه فکری و تولید اندیشه از جمله دستاوردهای مهمی است که در نمایشگاه نهم کتاب البرز مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: تولید علم و اندیشه و ارائه آن به جامعه امری ضروری است که باید به صورت زیرساختی بدان پرداخت تا بتوانیم در آینده کشوری توسعه یافته و دارای اندیشه های بزرگ تر باشیم.

وی با اشاره به سیر تولید اندیشه در بخش های مختلف فرهنگی، اجتماعی، هنری، علمی در کشورمان و یاد اندیشمندان و دانشمندان مطرح و به نام ایران از گذشته تاکنون گفت: سرزمین ایران همواره مهد بزرگان و اندیشه ورزان بوده است و حتی صدور اندیشه در بسیاری از زمینه های علمی و ادبی و هنری به دیگر نقاط جهان نشان از تفکر هدفمند و تولید فکر از گذشته تاکنون در کشور ما بوده است.

ناصر مقدم آیین یلدا را نیز مورد توجه قرار داد و بیان کرد: در گذشته و در شب های سرد زمستان، در ساعات پایانی روز مردم سرزمین ما اوقات خود را با تکیه بر فرهنگ داستان گویی، کتابخوانی و ... پر می کردند و همواره این امر در سراسر کشورمان رواج داشته است و خوشحالم در سرزمینی زندگی می کنیم که دارای جایگاه اندیشه ای بزرگ و تمدنی اصیل است در حالی که بسیاری از کشورها در گذشته دارای پیشینه ای پربار در این زمینه نیستند و چه حقیقت زیبایی است وقتی بگوییم ایران مهد اندیشمندان و بزرگان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در ادامه گفت: تمام تلاش خود را با توجه به وسع استان به کار بسته ایم تا بتوانیم دستاوردهای فرهنگی کشور را در استان ارایه دهیم و امیدوارم هر ساله شاهد توسعه و گسترش بیشتر این امر در سطح استان و کشور خود باشیم و مجالی فراهم شود تا تولید فکر و اندیشه در بخش های مختلف به جایگاه واقعی خود دست یابد و صاحبان اندیشه به آن چه که شایسته شان است دست یابند.

رئیس نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی البرز در آخر ضمن دعوت از مردم شریف استان برای حضور در پارک چمران و باغ گلها که این بارمیوه آن کتاب است خواست تا با حضور خود در این نمایشگاه سبب توسعه بیشتر فرهنگ کتابخوانی و دلگرمی نویسندگان استان و کشور خود شوند.

شایان ذکر است نمایشگاه کتاب البرز با حضور ۳۰۰ ناشر از سراسر کشور از ۲۵ آذرماه آغاز شده وتا ۳۰ ام این ماه پذیرای علاقمندان به کتاب است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار