اخیراً یک فیلم در فضای مجازی منتشر و در توضیح آن ادعا شده که شهرداری کوهسار به وسیله سم، سگ‌های ولگرد این منطقه را می‌کشد.
کد خبر: ۶۹۲۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷ 18 December 2018

فردین حکیمی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هم در واکنش به انتشار این فیلم گفت: گزارش این موضوع به محیط زیست رسید اما اینکه صد درصد موضوع به شکلی باشد که در فیلم عنوان شده، مورد تأیید نیست.

حکیمی در ادامه به دستورالعمل وزارت کشور برای کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد اشاره و اعلام کرد: در این دستورالعمل کشتار سگ‌های بلاصاحب، استفاده از سلاح گرم و مواردی از این دست ممنوع شده و روش‌هایی چون زنده‌گیری، عقیم‌سازی، واکسیناسیون، استفاده به عنوان سگ نگهبان و یا رهاسازی مورد تأکید قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه کشتار سگ ولگرد به خصوص با استفاده از سلاح گرم نوعی ترویج خشنونت در جامعه به شمار می‌رود و باعث ناراحتی مردم می‌شود، ادامه داد: در دستورالعمل کنترل جمعیت فقط در خصوص گونه‌های بیمار ذکر شده که روش مرگ باترحم به کار گرفته شود.

وی با بیان اینکه استان البرز در رابطه با کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد موفق عمل نکرده است افزود: کمبود اعتبار دلیل این موضوع عنوان می‌شود اما این دلیل موجهی نیست.

برچسب ها: محیط زیست ، سگ ولگرد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار