تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: نخستین قدم‌هایی که دانش‌آموز در آموزش و پرورش برمی‌دارد نوع برخورد هر معلم با دانش‌آموز است که می‌تواند او را فردی جستجوگر،‌ فعال، پرسشگر و جسور برای پاسخ به سوالات بارآورد یا برعکس این امر می‌تواند روح جستجوگر را در آن فرد از بین ببرد.
کد خبر: ۶۹۲۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹ 18 December 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- بهروز امیدی در نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان اظهار کرد: پایه تمامی فعالیت‌های علمی، آموزشی‌، پرورشی و توسعه و پیشرفت، آموزش و پرورش است.
وی افزود: نخستین قدم‌هایی که دانش‌آموز در آموزش و پرورش برمی‌دارد نوع برخورد هر معلم با دانش‌آموز است که می‌تواند او را فردی جستجوگر،‌ فعال، پرسشگر و جسور برای پاسخ به سوالات بارآورد یا برعکس این امر می‌تواند روح جستجوگر را در آن فرد از بین ببرد.
امیدی تصریح کرد: اینکه در فرایند تعلیم و تربیت معلم تمام سوالات و پرسش‌های دانش‌آموزان را پاسخ می‌دهد و آن‌ها را تشویق می‌کند که سوال کردن چقدر دارای اهمیت است، این نخستین قدم‌های پژوهش‌گری و تحقیق در مدرسه است.
وی ادامه داد: قدم‌های بعدی هدایت دانش‌آموز در انجمن‌های مختلف و انجام فعالیت‌ها به صورت تیمی و گروهی است که این فعالیت‌ها در قالب مطالعه و تحقیق ارائه می‌شوند.
امیدی بیان کرد: در سطح آموزش و پرورش استان ۱۷ پژوهش‌سرا راه‌اندازی شده تا دانش‌آموزان و معلمان بتوانند با امکاناتی که فراهم است فعالیت‌های پژوهشی فوق برنامه را در آن مکان‌ها انجام دهند.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره‌هایی در حیطه مباحث پژوهشی دانش‌آموزان، تاکید کرد: یکی از موانع اصلی در مسیر آموزش و پرورش این است که حجم برنامه‌ها بسیار زیاد و فرصت برای انجام فعالیت‌های فوق برنامه و پژوهشی محدود است.
امیدی ادامه ‌داد: در سطح کلان آموزش و پرورش، کارها و تغییراتی در برنامه‌ها در حال انجام است تا دانش‌آموزان فرصت بیشتری برای انجام مهارت‌های زندگی، فردی و اجتماعی و کارهای پژوهشی داشته باشند.
وی آشنا نبودن بسیاری از معلمان با مسائل پژوهشی را مانع جدی دانست و گفت: در حال ترویج طرح معلم پژوهنده و معلم پژوهشگر هستیم زیرا این امر موجب آشنایی بیشتر معلمان با مسائل و مطالب آموزشی و پژوهشی خواهد شد و می‌توانند دانش‌آموزان را در مسیرهای پژوهش بهتر هدایت کنند.
امیدی با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره خوارزمی و نوجوان خوارزمی، بیان کرد: چهارمحال و بختیاری در سال جاری در جشنواره نوجوان خوارزمی خوش درخشید و رتبه‌های خوبی را کسب کرد که امید است بتوان از رهگذر این برنامه‌ها‌ دانش‌آموزان با روح پژوهش‌گری بیشتر آشنا شوند.
وی خاطرنشان کرد: چندین سال است که مسیر المپیادهای علمی، هنری و فرهنگی باز شده و در المپیادهای فیزیک، ادبی، سلول‌های بنیادی و بسیاری از زمینه‌های دیگر حرف‌های خوبی برای گفتن داریم و رتبه‌های بسیار خوبی را کسب کرده‌ایم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار