به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد؛
رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهریز گفت: به مناسبت هفته پژوهش نشست کتابخوان با حضور جمعی از دانشجویان، در سالن کنفرانس دانشڱاه پردیس شکیب مهریز برگزار شد.
کد خبر: ۶۹۱۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲ 17 December 2018

سعید قریشی رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهریز با اشاره به برگزاری نشست کتابخوان در این شهرستان گفت: این نشست پژوهشی با همکاری مسئولین و کتابداران کتابخانه عمومی شهید مطهری و به مناسبت هفته پژوهش برگزار و ۶ عنوان کتاب توسط ۳ نفر از دانشجویان و ۳ عنوان کتاب، توسط کتابداران مهریزی معرفی شد.
وی افزود: کتابخانه ها، به عنوان مرکز اصلی گردآوری و سازماندهی منابع اطلاعاتی ابزار لازم را برای پژوهشگران و توسعه پژوهش فراهم می‌کند.
قریشی اظهارداشت: کتابداران متخصصان علم اطلاعات در خصوص رفع نیاز‌ها و دسترس پذیریترین منابع اطلاعاتی هستند که دانشجویان می‌توانند با حضور در کتابخانه‌ها از این منابع اطلاعاتی استفاده کنند.
دهقان رئیس دانشگاه پردیس شکیب مهریز ضمن تبریک روز پژوهش گفت: مطالعه و کتابخوانی در جامعه امروزی از اهمیت کمی برخوردار است چرا که باید دانشجویان در راستای رشد و تعالی جامعه تلاش کنند.
وی بیان کرد: جامعه‌ای که کتاب نخواند، از دانش روز بی بهره مانده و دچار عقب ماندگی فرهنگی می‌شود.
دهقان خاطرنشان کرد: فرهنگ انسان و جوامع از طریق خواندن کتاب رشد می‌یابد و کتاب غذای روح انسان بوده و باید در انتخاب کتاب دقت کرد چرا که بعضی از کتابها، روح یاس و ناامیدی را در جوانان به وجود می‌آورد.
رئیس دانشگاه پردیس شکیب مهریز اظهارداشت: انتخاب کتاب‌های مناسب اهمیت بسزایی در جهت رشد و بالندگی انسان و جوامع دارد و جامعه را به رشد و تعالی بالایی می‌رساند و امروز نیز نباید خواندن کتاب را در مدارس و دانشگاه‌ها و محدود کنیم.
وی تصریح کرد: حضور کتابداران در این دانشگاه و استقبال دانشجویان از این نشست کتابخوان نشان از علاقه مندی آنان به کتاب و کتاب خوانی است و این نشست‌ها باید بصورت مداوم برگزار شود.
گفتنی است در این جلسه، کتاب‌های سمفونی مردگان توسط حسین ابوالقاسمی، مادام کاملیا توسط فاطمه نوذرپور، استاد عشق توسط علیرضا سامعی، در زندگی سخت نگیرید توسط مهدی معتمدی مسئول کتابخانه عمومی مجتمع فرهنگی هنری، قلمرو‌های نو در بازیابی اطلاعات توسط حمیده حائری و شاداب سازی محیط کتابخانه‌های عمومی توسط ایمان مطهری نیا معرفی شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار