درحالیکه با کاهش قیمت دلار قیمت تلفن های همراه همچنان بالاست، بازار راکد موبایل به دنبال راهی برای ورود گوشی به کشور می گردد.
کد خبر: ۶۹۱۴۰۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹ 16 December 2018

به گزارش «تابناک البرز»؛ رییس کمیته تخصصی تلفن همراه کشور با اشاره به جلوگیری از ورود گوشی تلفن همراه توسط مسافرین و بسته شدن سایت مسافری در سامانه همتا گفت: متاسفانه سامانه همتا براساس درخواست گمرک سایت مسافری را بسته است که اگر این سایت در روز های آینده مجددا باز نشود مشکلات بسیار جدی در افزایش قیمت تلفن همراه و کمبود آن در بازار خواهیم داشت.

غفوریان افزود: در حالیکه وارد کنندگان بزرگ تلفن همراه در داستان ارزهای دولتی که ارزها را میگرفتند و موبایل وارد نکردند و روانه زندان شدند و چند صد هزار تلفن همراه هم توقیف است و منتظر نظر قوه قضاییه برای تزریق به بازار هستند، تنها راه ورود گوشی تلفن همراه توسط مسافرین هم بسته شده است.

وی اضافه کرد: در طی روز های اخیر که سایت مسافری بسته شده است، 85 درصد ورود تلفن همراه به کشور کاهش یافته و تنها برخی از شرکت های کوچک به صورت قطره چکانی تلفن همراه وارد میکنند که به هیچ وجه پاسخ گویی نیاز بازار نیست.

رییس کمیته تخصصی تلفن همراه کشور با اشاره به اینکه این نوع ورود کالا به کشور غیر قانونی نبود و تمام عوارض آن پرداخت می شد از مسئولین وزارت صمت خواست تا راهی برای بازگشایی دوباره آن کنند.

وی در پایان شایعات بوجود آمده درباره گرفتن وجه از مشتری توسط فروشندگان موبایل را تکذیب کرد و گفت: تمام واحدهای ما هزینه های ثبت و فعال شدن گوشی ها را در طرح رجیستری پرداخت کرده اند.

برچسب ها: موبایل ، قیمت ، گمرک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار