رئیس کل دادگستری البرز بر لزوم تعیین دقیق جمعیت آماری معتادان متجاهر این استان تاکید کرد.
کد خبر: ۶۸۹۵۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶ 11 December 2018

احمد فاضلیان در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری البرز گفت: جلسات متعددی برای ایجاد اردوگاه بازپروری معتادان (ماده 16) که یکی از نیازهای اساسی استان است تشکیل می شود، این در حالی است که هنوز آمار دقیقی از جمعیت آماری معتادان متجاهر البرز وجود ندارد.
وی اضافه کرد: برآورد دقیق شمار معتادان متجاهر برای تامین منابع مالی و هزینه ها ضروری است .
فاضلیان گفت: جامعه هدف برای ایجاد اردوگاه ماده 16 باید مشخص و پس از آن باید راهکارهایی برای اینکه چقدر باید ظرفیت سازی شود ایجاد شود.
وی با بیان اینکه بیش از 60 درصد سرقت های خرد توسط معتادان متجاهر صورت می گیرد خاطر نشان کرد: در صورتی که بتوانیم این افراد جمع آوری و ساماندهی کنیم خدمتی به کل جامعه صورت گرفته است.
رئیس کل دادگستری البرز افزود: برای اجرای سند تحول نظام مدیریت و ساماندهی متعادان متجاهر و بی خانمان، بخشی از آن از حوزه استانی خارج است و نیاز است تا در سطح ملی به آن پرداخته شود.
فاضلیان در ادامه اظهار داشت: بخش دیگر مربوط به زندانیانی است که بنا به دلایلی ناخواسته مرتکب جرم و وارد زندان شده اند، که این افراد پس از آزادی حلقه های ارتباطی آنها با توجه به سابقه دار بودن شان با جامعه قطع می شود که برای این بخش از جامعه نیز باید فکری اساسی کرد.
وی با بیان اینکه هماهنگی بین بخشی بین دستگاه ها یکی از سخت ترین کارها است گفت: دستگاه ها برای تحقق این سند نیاز است تا هر مسئولیتی که بر عهده می گیرند را اجرایی کنند.

برچسب ها: دادگستری ، معتادان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار