رئیس اداره بهزیستی ملایر یکی از مهمترین مشکلات معولین رااشتغال و مسکن دانست و از مسوولان خواست نسبت به رفع این مشکلات حمایت لازم را از جامعه معلولان داشته باشند.
کد خبر: ۶۸۸۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۲ 08 December 2018
حجت‌الاسلام حمید تکلو پیگیری افزایش یارانه معلولان را یکی از اولویت‌های بهزیستی دانست و گفت: نسبت به افزایش یارانه تعدادی از مستمری‌بگیران اقدام شده که تلاش ما افزایش یارانه تمام معلولان و مستمری‌بگیران است.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام  تکلو در جشن هفته معلولان در جمع جامعه معلولان شهرستان ملایر اظهار کرد: در حال حاضر ۶ هزار و ۵۰۰ پرونده در بهزیستی برای معلولان شهرستان وجود دارد که از خدمات مختلف این نهاد بهره‌مند هستند.

وی گفت: معلولان زیر پوشش بهزیستی ملایر از خدمات مختلف توانبخشی، مستمری، وسایل مختلف مانند عصا، ویلچر، واکر، کاشت حلزون، وسایل بهداشتی، خدماتی مانند گفتاردرمانی، کاردرمانی و خدمات فرهنگی، مشاوره، خدمات آموزشی و.. بهره‌مند هستند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ملایر به خدمات بهزیستی شهرستان به سالمندان و معلولان مراقبت در منزل اشاره کرد و افزود: در حال حاضر برای ۳۰ نفر از سالمندان و بیماران اعصاب روان خدمات ویزیت در منزل و برای ۲۰ نفر از معلولان نیازمند به مراقبت شدید نیز خدمات مراقبت در منزل انجام می‌شود.

 وی با اشاره به اینکه اشتغالزایی و ارائه تسهیلات به معلولان یکی از اولویت‌های بهزیستی برای قشر معلولان است گفت: از ابتدای سال تاکنون ۶۰ مورد اشتغال توسط بهزیستی در سامانه رصد به ثبت رسیده که ۴۰ مورد آن ارائه تسهیلات اشتغالزایی به معلولان بوده است.

تکلو با بیان اینکه معلولان در صورت داشتن شرایط و داشتن مدرک فنی و حرفه‌ای می‌توانند از تسهیلات و وام ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومانی با بهره کم بهره‌مند شوند تصریح کرد: با این اقدام این افراد می‌توانند برای خود اشتغال ایجاد کنند.

وی با اشاره به مشکلات جامعه معلولان در شهرستان ملایر گفت: یکی از مهمترین مشکل معلولان عدم مناسب‌سازی معابر و ادارات است که در این زمینه جلسات زیادی تشکیل شده و قرار شده ادارات و نسبت به مناسب‌سازی مکان‌های ورودی برای ورود معلولان اقدام کنند.

رئیس اداره بهزیستی ملایر با بیان اینکه در این زمینه تعدادی از ادارات اقدام لازم را داشته اند اضافه کرد: قرار است مابقی ادارات نیز تا سال آینده نسبت به رفع مشکل اقدام کنند.

وی پیگیری افزایش یارانه معلولان را یکی از اولویت‌های بهزیستی دانست و تصریح کرد: نسبت به افزایش یارانه تعدادی از مستمری‌بگیران اقدام شده که تلاش ما افزایش یارانه برای تمام معلولان و مستمری‌بگیران است.

تکلو دیگر مشکل معلولان شهرستان را اشتغال و مسکن دانست و از مسوولان خواست نسبت به رفع این مشکلات حمایت لازم را از جامعه معلولان داشته باشند.

امام جمعه شهرستان ملایر نیز با اشاره به روایات و احادیث گفت: خداوند در روز قیامت اجر و ثواب ویژه‌ای را به فقرا، ضعفا و معلولان عطا می‌کند و خطاب به آن‌ها می‌فرمایید «من می‌توانستم شما را مانند سایر مخلوقات خلق کنم و این گونه زندگی را برای شما مقرر کردم، چون شما را دوست داشتم و می‌خواستم حساب ویژه‌ای برای شما داشته باشم و جایگاه ویژه‌ای برای شما در نظر گرفتم».

حجت الاسلام محمدباقر برقراری با اشاره به اینکه معلولان نیز مانند سایر اقشار جامعه باید از همه امکانات بهره‌مند شوند گفت: مسوولان باید نگاه ویژه تری نسبت به این قشر از جامعه و رفع مشکلات آن‌ها داشته باشند.

وی ضمن تقدیر از حمایت‌های خیران و موسساتی که به صورت ویژه از معلولان حمایت می‌کنند بر رفع مشکلات معلولان شهرستان توسط مسوولان تاکید کرد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بحث استخدام معلولان توسط دستگاه‌های دولتی در قانون مطرح شده و باید اجرایی شود.

حجت الاسلام احد آزادیخواه با اشاره به قانون جامع حمایت از معلولان توسط مجلس افزود: این قانون باید از سوی دولت اجرا و حمایت شود و در بودجه نیز توجه ویژه‌ای به آن شود.

وی با اشاره به پیشنهاد راه اندازی آموزشگاه رانندگی برای معلولان در ملایر توسط این قشر گفت: متقاضیان این قشر برای راه‌اندازی این آموزشگاه با تسهیلات با بهره کم حمایت خواهند شد.

مسئول جامعه معلولان ملایر نیز با اشاره به عضویت بیش از یک‌هزار نفر در جامعه معلولان ملایر اظهار کرد: افراد با معلولیت‌های مختلف شامل افراد ناشنوا، نابینا، بیماران ام اس و سایر معلولان عضو این جامعه هستند.

مژگان روزبهانی عمده مشکل معلولان را اشتغال و مسکن و همچنین عدم مناسب‌سازی برای تردد دانست و افزود: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته و جلساتی که با مسوولان شهرداری داشتم تا حدود زیادی معابر داخل شهر مناسب‌سازی شده که جای تقدیر دارد.

وی با بیان اینکه مشکلات معلولان شهرستان بسیار زیاد است مرغوب نبودن وسایل کمکی، همراهی و همکاری نکردن مسوولان شهرداری با دستفروشان معلول و.. را از دیگر مشکلات برشمرد و خواستار حمایت بیشتر از این قشر شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار