کد خبر: ۶۸۷۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۱ 07 December 2018
پایگاه خبری صبح زاگرس در گزارشی با عنوان «لوازم آرایشی تقلبی و قاچاق در کمین بانوان یاسوجی» به بازار لوازم آرایشی در شهر یاسوج و مشکلات آن پرداخته است.

در یاسوج از هر 9 مغازه که در سطح شهر وجود دارد، حداقل یکی از آنها به فروش لوازم آرایشی و بهداشتی می پردازد.
گاهی به قیمت های بالایی برمی خوریم که در جاهای دیگر این قیمت ها سیر صعودی و نزولی پیدا می کند، با توجه به اینکه هم استفاده ازلوازم آرایشی روز به روز در سطح شهر بالا می رود، وبانوان بسیاری از این لوازم آرایشی استفاده می کنند که بسیاری از آن ها آرم استاندارد ندارند.
رئیس انجمن واردکنندگان فرآورده های آرایشی و بهداشتی ایران در روز 13 آذر گفت: 99 درصد لوازم آرایشی که به صورت قاچاق وارد می شوند، تقلبی است که در بازارهای داخلی سلامت مردم را تهدید می کند.
با توجه به اینکه بسیاری از لوازم آرایشی در سطح شهر وجود دارد که دست فروشان آن ها را با قیمت پایین تری عرضه می کنند، و مردم نیز بخاطر مشکلات اقتصادی به سراغ محصولات ارزان می روند، که قیمت پایین تری دارند.
فرآورده های آرایشی و بهداشتی به منظور تمیز کردن، معطر کردن، تغییر ظاهر، اصلاح بوی بدن یا محافظت و نگهداری اعضای خارجی بدن( مو، ناخن، لب) و یا دندان و اعضای دهانی در شرایط مناسب استفاده می شود.
استفاده از لوازم آرایشی و مواد محافظت کننده پوست، از عادت های روزانه بسیاری از افراد است، و در برخی از این افراد پس از استفاده در طی چند سال یا چند بار مشکلات و عوارضی بروز می کند که شدت و احتمال بروز عوامل خطرناک در مواد آرایشی تقلبی بیشتر است.
طبق آمارهای موجود ایران سومین مصرف کننده، لوازم آرایشی در جهان است که در اکثر مواقع استفاده کننده گان دختران کم سن و سال هستند که اطلاعات کافی در مورد این فراورده ها ندارند.
در بازار انواع مختلفی از لوازم آرایشی وجود دارد که دارای کیفیت های متفاوتی هستند، اما اینکه کدام بهتر یا بدتر هستند تنها براساس مسائل ظاهری قابل قضاوت نیست و نیازمند اطلاعات ویژه ای است.
معاون بازرسی صنعت و معدن،در خصوص نظارت بر وضعیت بازار لوازم آرایشی و بهداشتی در شهر یاسوج در گفت و گو با خبرنگار صبح زاگرس گفت: گشت های مشترک با دانشگاه علوم پزشکی ترتیب داده ایم، که طی این گشت مشترک که به وسیله تعزیرات حکومتی و دانشگاه علوم پزشکی است، بر لوازم آرایشی و بهداشتی نظارت می شود.
روح الله باقری بیان کرد: متولی اصلی سلامت معاونت غذا و دارو علوم پزشکی است، که با گشت های مشترکی که تشکیل دادیم، چندین پرونده تخلف تشکیل دادیم، و بسیاری از لوازم آرایشی و بهداشتی را که تقلب، قاچاق، و تاریخ مصرف گذشته بود را جمع آوری کردیم و به تعزیرات حکومتی ارسال کردیم.
باقری اظهار کرد: در طی دوهفته گذشته یک گشت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی انجام داده ایم، که در هفته پیش رو نیز یک گشت مشترک دیگر با نیروهای دانشگاه علوم پزشکی داریم.
وی افزود: بازرسان به صورت نامحسوس بازار را رصد می کنند، اما بیشترین عملکرد ما با گشت های مشترکی است، که با کمک دانشگاه علوم پزشکی یاسوج انجام می شود.
باقری در پایان گفت: بسیاری از فروشندگان لوازم آرایشی و بهداشتی با مجوز اتحادیه و اصناف شهرستان ها فعالیت می کنند، معاونت غذا و دارو پلیس آگاهی واردات کالاهای قاچاق را بررسی کرده، همچنین در استان کمیسیون مبارزه با قاچاق استان وجود دارد که از عرضه این کالاها جلوگیری می کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار