مشاور وزیر و مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه اکنون تنها 30 درصد تجهیزات پزشکی در داخل کشور تولید می شود، گفت: انتظار می رود سرمایه گذاران ایرانی به این بخش سودآور ورود کنند.
کد خبر: ۶۸۷۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰ 05 December 2018

به گزارش «تابناک البرز»؛ دکتر رضا مسائلی در حاشیه گشایش خط تولید سرنگ «اینفلیتور» با کاربرد رفع انسداد عروق در البرز افزود: تاکنون بیش از 280 هزار قلم تجهیزات پزشکی در بازار مصرف کشور به ثبت رسیده است.
وی بیان د اشت: از بازار 2 میلیارد و 500 میلیون دلاری تجهیزات پزشکی کشور تنها 30 درصد سهم داخل و 70 درصد مابقی وارداتی است.
مسائلی گفت: جای فعالیت برای شرکت های دانش بنیان و سرمایه گذاران وجود دارد و می توانند به خوبی فعالیت کنند.
وی بیان داشت: وزارت بهداشت 240 میلیون دلار سهم صادرات تجهیزات پزشکی را در برنامه کاری خود قرار داده است.
مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: به عنوان متولی تجهیزات بپزشکی می گویم که سرمایه گذاری در بخش تجهیزات پزشکی سودآور بوده و می توان به صادرات محصولات امیدوار بود.
وی تلاش دست اندرکاران شرکت رایبد البرز در تولید سرنگ «اینفلیتور» را تحسین برانگیز دانست و گفت: امیدواریم مجموعه رایبد هم نیاز بازار داخل را تامین و هم به صادرات بپردازد.
مشاور وزیر بهداشت افزود: تیم رایبد با فعالیت شبانه روزی در دانشگاه تحصیل کرد و امروز شاهد تولید اولین محصول این تیم هستیم.
وی گفت: 2 سال طول کشید تا پروانه ساخت این سرنگ دریافت شد و امروز این محصول روانه بازار مصرف می شود.
مسائلی تاکید کرد که ما در ابتدای یک راه طولانی هستیم و وظیفه سنگینی بر عهده داریم ضمن آنکه تک تک آحاد جامعه در شرایط حساس کنونی باید سهم خود را از تولید ناخالص ملی مشخص کنیم.
خط تولید سرنگ «اینفلیتور» برای نخستین بار در کشور راه اندازی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار