کد خبر: ۶۸۶۹۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶ 04 December 2018

به گزارش «تابناک البرز»؛ علی عمران سولقانی گفت: اسکی البرز سهم پررنگ و محوری در ترکیب تیم های ملی دارد و وبا اجرای طرح استعدادیابی این اثرگذاری تقویت شده است.

علی عمران سولقانی رییس هیئت اسکی استان البرز اظهار کرد: البرز در گذشته به دلیل نبود امکانات سخت افزاری برای انجام کارهای اداری با مشکل روبرو بود اما با تلاش های صورت گرفته می توانیم پاسخگوی مراجعه کنندگان باشیم و با اعلام فدراسیون در کنار تهران در جمع استان های برخوردار کشور ایستاده ایم.

سولقانی ادامه داد: هم اکنون در اسنوبورد ۱۰۰ درصد، در صحرا نوردی ۷۰ درصد، آلپاین حدود ۶۰  درصد و چمن ۱۰۰ درصد تیم ملی در اختیار البرز و توانسته ایم با استعدادیابی هایی که در رده های سنی مختلف انجام گرفته این جایگاه را برای سال های پیش رو تقویت کنیم.

رئیس هیئت اسکی استان البرز در رابطه با شاخص ترین فعالیت ها ی استان در سال جاری بیان کرد: با توجه به کمبود زمان اردوهای خوبی داشته ایم وبرنامه ها طبق زمانبندی وبا کیفیت خوبی انجام شده است.

سولقانی در ادامه افزود: در مسابقات بین المللی ایتالیا در رده سنی جوانان حسین تیر و در رده سنی بزرگسالان مهدی سولقانی با کسب مقام دوم در مسابقات بین المللی به موفقیت رسیدند .

متولی ورزش اسکی در البرز طرح استعدادیابی را مورد اشاره قرار داد وگفت:این برنامه در رشته های اسنوبورد، آلپاین، صحرا نوردی و رولراسکی  به انجام رسید و توانستیم ۵۰ نفر از بچه های خردسال را با مربیگری خوب امید تیر ومعصومه کلهر در رشته آلپاین و ۱۵ نفر در رشته اسنوبرد زیر نظر سید مرتضی صید وحسین کلهر و ۷ نفر دررولر اسکی  زیر نظر سید ستار صید جذب کنیم.

علی عمران سولقانی در ادامه به دیگر برنامه های سال جاری اشاره کرد و گفت: مسابقات قهرمانی کشوری رول اسکی به میزبانی استان البرز در منطقه دیزین برگزار شد  که ورزشکاران ما توانستند در این رشته مدالهای خوبی را کسب کنند که در این بین می توان به ساحل تیردختر نوجوانان البرزی اشاره کرد که می تواند تهدید بزرگ  برای نفرات بزرگسال تیم ملی محسوب شود.

اعزام ۷۰ ورزشکار سازمان یافته به اردو تیم های ملی

سولقانی با اشاره به تعداد ورزشکاران سازمان یافته استان البرز، افزود: طبق آماری که به اداره کل داده ایم با توجه به رشته های مختلف اسکی حدود ۷۰نفر در سطح ملی داریم که به اردوی تیم ملی دعوت شده اند و امیدواریم با تست هایی که انجام می شود بتوانند در نهایت عضو تیم ملی شوند.

رئیس هیئت اسکی استان البرز به دغدغه های موجود در خصوص پیست بین المللی دیزین اشاره کرد و گفت: یکی از دغدغه های جامعه اسکی این است که دیزین چه سرانجامی پیدا می کند.

وی تصریح کرد: برخی از دستگاه ها وتجهیزات نیاز به تعمیرات و مرمت اساسی دارند که هرساله این امر انجام میشود ولی  با توجه به قدمت دستگاه های بالابر نیاز به خرید تجهیزات جدید و جایگزینی آنها است.

متولی ورزش  اسکی در استان البرز با اشاره به خاص بودن این ورزش و مدت زمان محدود فعالیت آن، افزود: بهره بردار پیست در یک بازه زمانی ۶۰ تا ۹۰ روزه باید هزینه های اجاره پیست و سایر هزینه های جانبی خود را جبران کند و همین مساله یکی از چالش های پیش روی پیست دیزین درجهت نوسازی و افزایش امکانات است.

وی در ادامه افزود:با توجه به شرایط اقتصادی موجود نگران تهیه لوازم اسکی و ساز وبرگ اسکی برای ورزشکاران هستیم و به دلیل عدم تولید درداخل تقاضا داریم مجوز لازم برای وارد کردن لوازم اسکی صادر شود.

وی ادامه داد:  با توجه به اینکه هر ورزشکار باید ۳ جفت اسکی شامل اسلالوم، مارپیچ بزرگ و مارپیچ سرعت داشته باشد واز سوی دیگر ورزشکار ملی از فدراسیون این انتظار را دارد که لوازم به صورت رایگان در اختیارشان قرار گیرد همین امر یکی از نگرانی ها و مشکلات حال حاضر این ورزش است و تاحدی باعث ریزش ورزشکاران در بخش قهرمانی و همگانی خواهد شد.

رئیس هیئت اسکی استان البرز به ظرفیت بالای پیست خور اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه منطقه خور به عنوان منطقه گردشگری معرفی شده لذا به دلیل وجود دیوار یخ نوردی طبیعی با ارتفاع ۴۰ متر جزء یکی از جاذبه های گردشگری محسوب می شودلذا خواهشمندیم نسبت به تامین زیرساخت های لازم در منطقه تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی ادامه داد: شرکت سرمایه گذار تلاش کرده طبق نظر کارشناسی مجوز لازم جهت نصب دستگاه های بالابر را دریافت کنند لذا با توجه با دستگاه های موجود(تله اسکی) تنها کسانی که اسکی باز هستند می توانند از آنها  استفاده کنند و جهت جذب گردشگران وشهروندان و اسکی بازان نیاز است دستگاه های دیگری مانند تله کابین،   تل سیژ(صندلی) نیز نصب و راه اندازی شود.

رییس هیئت اسکی استان البرز در پایان با اشاره به نشست اخیر هیئت رییسه اسکی استان با کمیته های این هیئت ورزشی، گفت: در این نشست آخرین شرایط اسکی استان در بخش های مختلف مورد بررسی قرار گرفت وامید می رود فصل خوبی را پیش رو داشته باشیم و از همه تقاضا داریم ما را در توسعه اسکی یاری کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار