معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز گفت: در برخورد با مشکلات شهر باید واقع بیانه تر برخورد کنیم.
کد خبر: ۶۸۶۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹ 03 December 2018

 خسرو ارتقایی در اولین جلسه نهاد مطالعات برنامه ریزی شهر کرج که با هدف راهبری و هدایت طرح‌های توسعه شهری برگزار شد، با اشاره به اینکه باید در راستای تهیه طرح‌های تفصیلی جدید، برشی از طرح تفصیلی گذشته نیز مد نظر قرار گیرد، اظهار کرد: با بررسی طرح تفصیلی گذشته می‌توان نسبت به چالش‌های احتمالی پیش رو آگاهی پیدا کرد.

وی با تاکید بر اینکه در برخورد با مشکلات شهر باید واقع بینانه تر برخورد کرد، افزود: با توجه به افزایش نرخ رشد جمعیت کرج در سال های 90 تا 95 می توان نسبت به اثرگذاری این شاخص در راستای تهیه طرح تفصیلی جدید اقدام کرد.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز در ادامه تاکید کرد: در تهیه نسل جدید طرح تفصیلی باید نگاهی به طرح جامع سیما منظر، طرح جامع ترافیک، طرح جامع مدیریت پسماند و طرح پهنه بندی گسل‌ها داشته باشیم.

 ارتقایی با تاکید بر توجه به حریم شهر کرج در مطالعات طرح تفصیلی گفت: با توجه به مساحت کم استان باید حریم کلانشهر کرج در مطالعات طرح تفصیلی مورد توجه قرار گیرد.

 این مسئول در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به آخرین وضعیت پروژه بزرگراه شمالی کرج، تصریح کرد: در صورتی شهرداری اجرای پروژه بزرگراه شمالی را به عهده نمی‌گرفت، پروژه ادامه بزرگراه همت به استان البرز کارایی خود را از دست می‌داد.

ارتقایی با اشاره به اینکه بی شک دولت با توجه به وضعیت کنونی نمی تواند کمک چندانی به این پروژه داشته باشد اما به دنبال ایجاد ردیف مالی برای اخذ اعتبار هستیم، گفت: با حفظ اصول، می توان از اراضی حاشیه این بزرگراه به منظور تامین منابع مالی بهره گرفت.

 گفتنی است امیدواریم با توجه به سخنان معاون استاندار شاهد حاشیه نشینی در بزرگراه شمالی و همچنین در حریم شهر کرج نباشیم.

برچسب ها: حریم کرج ، طرح تفصیلی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار