رییس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان عینک شهرستان کرج با تاکید بر اینکه فروش عینک درمطب‌های چشم پزشکی، درمانگاه‌ها، بیمارستان‌ها و فروشگاه‌های بزرگ کاملا غیر قانونی است، گفت: فروش و نظارت عینک برعهده سازمان صنعت و معدن و تجارت است و وزارت بهداشت ودرمان هیچ کنترلی در قیمت ها ندارد.
کد خبر: ۶۸۶۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰ 02 December 2018

عبدالله ابراهیمی در خصوص افزایش قیمت عینک، گفت: به طور کل عینک وارداتی است از این رو این کالا با دلار مبادله می شود و در ماه های اخیر به دلیل نوسانات دلار با افزایش چند برابری عینک مواجه شده ایم.

 وی با اشاره به اینکه تمام قطعات عینک وارداتی است، گفت: یک سری عدسی های عینک که وارداتی است فقط در ایران نمره می شود و قیمت عدسی عینک ۵/۲ برابر شده است.

ابراهیمی افزود: متاسفانه برخی صنوف نیز به دلیل نوسانات دلار از این موضوع سواستفاده کرده و با قیمت چندین برابری این کالا را به مشتریان عرضه می کنند.

رییس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان عینک کرج با تاکید براینکه عینک در حوزه درمانی نیست و فقط کمک بینایی است، خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت و درمان در خصوص ثبات قیمت هیچ کمکی نمی کند.

وی در ادامه بیان کرد: فروش عینک در  مطب‌های چشم پزشکی، درمانگاه‌ها، بیمارستان‌ها و فروشگاه‌های بزرگ  کاملا غیر قانونی است و پروانه کسب ندارند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت و درمان اذعان دارد که فروش عینک به عهده وزارت درمان است، گفت: این در حالی است که سازمان صنعت و معدن نیز حقوق مربوط به ساخت و فروش هر گونه عینک را زیر نظراتحادیه عینک فروشان قرار داده است و این اختلاف نظر باعث بی ثباتی قیمت فروش عینک در بازارشده است.

این مسئول در ادامه گفت: فروش و نظارت عینک برعهده سازمان صنعت و معدن و تجارت است چراکه وزارت بهداشت هیچ کنترلی در قیمت ها ندارد و براین اساس درمانگاه ها و بیمارستان ها عینک را با بالاترین قیمت به مشتریان عرضه می کنند.

وی در پایان تاکید کرد: ازشهروندان تقاضا می کنیم تاعینک را از عینک ‌فروشانی که مجوز فروش دارند خریداری کنند چراکه عینک هایی که در کنار خیابان و یا اسباب بازی فروشی ها عرضه می شود غیراستاندارد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار