رئیس سازمان استاندارد کشور 85 فاکتور در سنجش استاندارد خودروها وجود دارد که از یکم دی ماه مجدداً بررسی این فاکتورها در خودروهایی که تولید می‌شوند آغاز می‌شود.
کد خبر: ۶۸۵۳۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳ 29 November 2018

به گزارش «تابناک البرز»؛ نیره فیروزبخت در حاشیه هشتمین همایش استاندارد و کیفیت که در موسسه علوم دامی کرج برگزار شد اظهار کرد: بدون شک برگزاری چنین همایش‌هایی نقش به سزایی در ایجاد انگیزه رقابت بین صاحبان واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی دارد و در نهایت باعث ارتقای کیفیت کالاهای داخلی می‌شود.

وی ادامه داد: همه واحدهای تولیدی نمونه، همکاران آزمایشگاهی، بازرسی و مدیران کنترل کیفیت از سراسر کشور در این همایش شرکت و بهترین آنها برگزیده می‌شوند.

این مسئول با بیان اینکه این همایش در سایر استان‌های کشور هم برگزار می‌شود، توضیح داد: همایش استاندارد و کیفیت تنها مختص البرز نیست و دیگر استان‌ها نیز با برگزاری این همایش از واحدهای تولیدی نمونه خود تقدیر می‌کنند.

وی با اشاره به نحوه انتخاب برگزیده‌های این همایش ابراز کرد: محصولات تولیدکنندگانی که در این همایش شرکت کرده‌اند جمع‌آوری و در آزمایشگاه‌های معتبر مورد آزمایش قرار می‌گیرد.

رییس سازمان استاندارد کشور خاطر نشان کرد: اگر در نمونه‌های آزمایش شده مغایرتی با استانداردها و فاکتورهای اعلام شده وجود نداشته باشد آن کالا و محصول برتر خواهد شد.

فیروز بخت در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به استانداردهای تعیین شده برای بررسی کیفیت خودروها گفت: 85 فاکتور در سنجش استاندارد خودروها وجود دارد که از یکم دی ماه مجدداً بررسی این فاکتورها در خودروهایی که تولید می‌شوند آغاز می‌شود.

فیروزبخت افزود: فعلاً برای سخت‌تر کردن استاندارد خودروها گزینه جدیدی را مطرح نکرده‌ایم و همان 85 فاکتور قبلی در استاندارد خودروها رصد می‌شود.

این مسئول گفت: شاخص‌های فعلی برای استانداردهای خودرو مورد قبول است.

وی در ادامه از نگرانی خودروسازها برای تامین قطعات خبر داد و افزود: نگرانی خودروسازها این است که با توجه به تحریم‌ها نتوانند بسیاری از قطعاتشان را تامین کنند به همین جهت باید فکری برای حل این مشکل صورت بگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار