وزیر ارتباطات گفت: با دستورالعمل بانک مرکزی تمامی پوزهایی که به صورت متمرکز اتصال نازل با PSPها را برقرار می‌کنند آپدیت شده‌اند و وقتی کاربر کارت بانکی خود را در پوز جایگاه سوخت می‌ کشد، در کیف پول الکترونیکی که توسط شرکت ملی پخش در کارت بانکی وی ایجاد شده، میزان تخصیص سوخت شارژ می‌شود.
کد خبر: ۶۸۴۴۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱ 27 November 2018

به گزارش تابناک یزد، از فارس،‌ محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه نشست رئیس مجلس شورای اسلامی و وزارت ارتباطات با موضوع دولت الکترونیکی درباره اینکه تاکنون جزئیاتی از روش عملکرد کارت بانکی به جای کارت سوخت اعلام نشده و این کارت‌ها قرار است چگونه در نازل‌های جایگاه‌های سوخت استفاده شوند، اظهار داشت:‌ ۵۵ درصد نازل‌های سوخت به سیستم‌های مربوطه متصلند و ۴۵ درصد نیز دارای پوز (دستگاه کارتخوان) هستند.

وی ادامه داد: بانک مرکزی دستورالعملی داده که تمامی PSP ها (شرکت‌های خدمات پرداخت) پوزهایشان را آپدیت کردند و تمامی دستگاه‌هایی که به صورت متمرکز اتصال نازل را به آنها برقرار کرده آپدیت شدند.

وی با ذکر مثالی توضیح داد: به محض اینکه کاربر ثبت‌نام می‌کند، بانک مرکزی به بانک دارنده کارت دستور می‌دهد که کیف الکترونیکی داخل کارت کاربر ایجاد شود. آن کیف پول الکترونیکی توسط شرکت ملی پخش و پالایش شارژ می‌شود و در نهایت وقتی که کاربر کارتش را در پوز می‌کشد، در عمل میزان تخصیص سوخت به او مشخص می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار