سالانه از ۲۲ هزار و ۶۰۰ هکتار سطح باغ‌های انار استان فارس در حدود ۲۲۶ هزار تن انار برداشت می‌شود.
کد خبر: ۶۸۰۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱ 17 November 2018

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:غلامرضا ملا شفیع کارشناس مسئول انار و انگور مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به برداشت سالانه ۲۲۶ هزار تن انار از سطح باغ‌های استان گفت: پارسال از گمرکات استان فارس محصول انار به میزان ۱۲۳ تن و به ارزش ۱۲ هزار دلار به کشور‌های کره جنوبی، ترکمنستان، پاکستان، سوئیس، عراق، مالزی، ارمنستان، امارات، روسیه و عمان صادر شده است.

وی با بیان اینکه تنوع فرآورده‌های غذایی و صنعتی انار مزیت نسبی بالای این محصول را نشان می‌دهد که یکی از راه‌های اقتصادی تولید محسوب می‌شود، افزود: در استان فارس واحد‌های صنایع تبدیلی و فرآوری انار شامل یک شرکت در شهرستان نی ریز با تولید ۲ هزار تن در سال، تولید کنسانتره، آب انار و سس انار و یک شرکت در ارسنجان با تولید ۷۰۰ تن رب انار در سال، و یک شرکت دیگر در نی ریز با تولید ۵۰ تن رب انار در حال حاضر فعال هستند.

کارشناس مسئول انار و انگور مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تصریح کرد: از نظر رسیدن و زمان برداشت، انار به ۳ گروه وارثه زود رس شیرین، وارثه زود رس ترش و وارثه دیررس ملس تقسیم می‌شود.

ملا شفیع ادامه داد: باغ‌های شهرستان‌های نی ریز، ارسنجان، کازرون، استهبان، فیروزآباد، جهرم، شیراز، سروستان، کوار، فسا و جهرم زیر سطح کشت انار قرار دارند.

وی اضافه کرد: زمان برداشت ارقام زود رس انار از اواخر مرداد و ارقام دیر رس از اواخر آذر ماه است.

کارشناس مسئول انار و انگور مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اظهار کرد: انار از نظر دارویی بهترین تقویت کننده قلب، اشتها آور و کاهش دهنده کلسترول، فشار خون، درمان یرقان، معالجه راشتیسم، کم خونی، تقویت اعصاب و جلوگیری از سرطان و دارای مقادیر زیادی ویتامین از جمله ویتامین e. و c، b، a. است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار