مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه از انجام ۲۹۰۰ بازرسی، نمونه برداری و آزمون مصالح ساختمانی در جریان بازسازی مناطق زلزله زده استان خبر داد.
کد خبر: ۶۸۰۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰ 17 November 2018

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی سازمان استاندارد کرمانشاه،محمودرضانیازی با اشاره به اینکه در حوزه صنایع ساختمانی 154 واحد تولیدی فعال در استان کرمانشاه تحت پوشش اداره کل استاندارد است، گفت: از این تعداد 62 واحد تولیدکننده مصالح ساختمانی در مناطق زلزله زده فعالیت دارند که 49 مورد آنها دارای پروانه استاندارد معتبر است.

وی با اشاره به افزایش تقاضا برای مصالح ساختمانی در مناطق زلزله زده، از تشدید نظارت بر واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی و بازار عرضه این مصالح نه تنها در مناطق زلزله زده بلکه در کل استان خبر داد.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه یادآوری کرد: در همین راستا بعد از وقوع زلزله تاکنون 2039 مورد بازرسی و 181 مورد نمونه‌برداری از مراکز عرضه و فروش مصالح ساختمانی از جمله تیرآهن، میلگرد، تیرچه، فوم سقفی، آجر، سیمان، شیشه ساختمانی و ... در استان کرمانشاه انجام شده است.

نیازی خاطرنشان کرد: 81 مورد تذکر و اخطار به واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی داده شده، همچنین خط تولید 35 واحد تولیدی در استان نیز به دلیل نداشتن کیفیت لازم و عدم رعایت الزامات استاندارد از طریق مراجع قضایی پلمب شده است.

وی عنوان کرد: از 35 واحد پلمب شده هم اکنون 12 موردفك پلمب و فرايند استانداردسازی اين واحدها در حال انجام است.

به گفته این مسئول، همچنین در این مدت تعداد 790 بلوك پلی استايرنی مورد مصرف در سقف ساختمان(فوم سقفی) به علت خطرآفرينی و اشتعال‌زا بودن و همچنین 430 متر تيرچه بتنی غير استاندارد در واحدهاي توليدی شهرستان سرپل ذهاب توقیف و امحا شد.

مدیر کل استاندارد کرمانشاه اظهار کرد: در محل بازار آهن فروشان دیزل آباد کرمانشاه نیز 3880 کیلوگرم تیرآهن از تولیدات یکی از واحدهای تولیدی استان آذربایجان شرقی که بدون مجوز استاندارد تولید شده بود کشف و قبل از عرضه در سطح مناطق زلزله زده، جمع آوری و جهت ذوب به مجتمع فولادسازان کیوان یزد ارسال شد.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار