رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز از اجرای طرح ضربتی برخورد قانونی با خودروها و موتورسیکلت های آلاینده و دودزا در این استان از صبح امروز شنبه خبر داد.
کد خبر: ۶۸۰۷۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶ 17 November 2018

سرهنگ غلامعلی شرق افزود: با توجه به فصل پاییز و افزایش آلودگی ها که سبب وارونگی هوا می شود، این طرح به صورت ویژه در شهرستان های این استان اجرایی شده است.
وی اضافه کرد: خودروهای فاقد معاینه فنی و دارای نقص فنی در اجرای این طرح اعمال قانون می شوند.
شرق افزود: طرح برخورد با خودروهای آلاینده و فاقد معاینه فنی در همه فصول سال اجرا می شود اما در 6 ماه دوم سال به دلیل آلودگی بیشتر در کلانشهر ها، این طرح تشدید می یابد.
وی گفت: چنانچه وسیله نقلیه دارای نقص فنی بوده از ادامه حرکت جلوگیری می شود.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز افزود: خودروهای تولید سال 94 به بالا نیازی به دریافت معاینه فنی ندارند اما از سال تولید پایین تر باید دارای معاینه فنی باشند.
وی گفت: چنانچه وسیله نقلیه ای حتی اعتبار معاینه فنی داشته باشد اما دچار نقص فنی باشد باید نسبت به رفع آن اقدام کند و درصورت مشاهده پلیس اعمال قانون می شود.
شرق اظهار داشت: چنانچه خودرویی فاقد معاینه فنی باشد مبلغ 500 هزار ریال جریمه خواهد شد.
وی افزود: اکنون 11 مرکز معاینه فنی خودرو در استان البرز فعال است که از این تعداد یک مرکز در شهرستان ساوجبلاغ ، سه مرکز در نظرآباد و بقیه در کرج فعالیت دارند که مردم می توانند برای معاینه فنی خودروهای خود به این مراکز مراجعه کنند.
از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 17 هزار خودرو به دلیل نداشتن معاینه فنی اعمال قانون شدند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل 17 درصد افزایش یافته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار