کد خبر: ۶۸۰۲۶۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶ 15 November 2018

تابناک / سرپرست شهرداری رشت تاکید کرد: متاسفانه وضعیت اقتصادی به گونه ای است که تنها نیم درصد درآمد از مناطق داشتیم و این رقم به ۱۵۰ میلیون تومان هم نمی رسد و وضعیت اقتصادی کشور این موضوع را تشدید می کند.

به گزارش ایلنا از رشت، علی بهارمست در صحن شورای شهر رشت، ضایعه درگذشت پاکبان رشتی را تسلیت گفت و ابراز کرد: دوران سرپرستی مدیریت سخت تر است و به نوعی دوران برزخ است.

وی افزود: حفظ آرامش شهرداری و پرسنل اولین اقدام من بود تا دغدغه در شهرداری و شورا ایجاد نشود.

سرپرست شهرداری رشت ادامه داد: در حد توان خود تلاش کردم آرامش ایجاد شود. در این زمان از ۳۱ تیر درآمد شهرداری منفی ۷۶ درصد بود و تنها ۲۴ درصد درآمد محقق شده داریم. با این حال بخشی از بدهی های ۷۰۰ میلیارد تومانی شهرداری پرداخت شده است.

بهارمست افزود: ۱۶ میلیارد تومان ماهانه نیز باید حقوق پرسنل را بدهیم و نمی توان از پرسنل خواست بخشی از حقوق خود را دریافت کنند و بخش دیگر را در این شرایط اقتصادی بعدا دریافت کنند. این در حالی است که اعضای شورا با تماس های خود از تاخیر چند روزه حقوق ابراز نگرانی دارند.

بهارمست تاکید کرد: متاسفانه وضعیت اقتصادی به گونه ای است که تنها نیم درصد درآمد در مناطق داشتیم و این رقم به ۱۵۰ میلیون تومان هم نمی رسد و وضعیت اقتصادی کشور این موضوع را تشدید می کند.

سرپرست شهرداری با اشاره به حذف یکی از کدهای درآمدی شهرداری از محل درآمدهای سازمان شهرداری ها گفت: بنده یکنفر هستم و با مکاتبه با ریاست شورا خواستم که هر ۱۱ عضو با مکاتبه به وزیر کشور عوارض ماده ۱۱ را دریافت کنیم ولی این همراهی صورت نگرفت و ما این بخش از درآمد را از دست دادیم.

وی تصریح کرد: شهر پر از ساختمان های نیمه کاره رها شده است. با این وضعیت درآمد چند ماه آخر سال و با حذف این کد، دیگر درآمد سال گذشته را هم نخواهیم داشت.

بهارمست افزود: امروز شهرداری توان تولید آسفالت را هم به دلیل کمبود قیر ندارد. اعضای شورا چقدر به سرپرست کمک کردند تا بتوانیم قیر یارانه ای از دولت دریافت کنیم! با این حال، با تمام سختی ها و فشارها، باز توانستم حقوق پرسنل را ولو با تاخیر تنها چند روزپرداخت کنم.

سرپرست شهرداری تصریح کرد: از گذشته چک های بی محلی صادر شده و در این ۴ ماه ریز تمام پرداخت ها و هزینه ها با اولویت پرداخت در پایان دوره سرپرستی به شورا گزارش می شود.

شرایط به نحوی بود که حساب شهرداری مسدود می شد و دسته چک برای شهرداری صادر نمی شود.

بهارمست دیگر شرایط بحرانی مالی شهرداری را توضیح داد و از تلاش ها برای باز شدن حساب های مسدودی شهرداری گفت و ادامه داد:۸ میلیارد تومان هزینه خرید اتوبوس هایی است که قرار داد آن در زمان شهردار قبل بسته شده و حتی یک چک آن هم در زمان شهردار قبل پاس نشده بود و همه به دوران سرپرستی رسید و ۵ چک تاکنون پاس شده است. حتی شرکت می خواست اتوبوس ها را پس بگیرد و این ابرو ریزی برای شهر رشتبود.

وی خواستار تسریع در تصویب اصلاحات طرح تفضیلی شد و ابراز کرد: در ضوابط طرح تفصیلی باید اصلاحاتی صورت گیرد. بلاتکلیفی و عدم ابلاغ این تغییرات موجب افزایش خلاف سازی شده و برخی سازندگان نیز دنبال دریافت پروانه نیستند.

بهارمست از تلاش برای افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی خبر داد و یادآور شد: ۲۰ دستگاه در مرحله پلاک کوبی و ورود به رشت است و ۲۰ دستگاه دیگر نیز در حال تعمیر است.

سرپرست شهرداری رشت از برگزاری جلسات ستاد بحران و قرارداد خرید ۴ دستگاه نمک پاش نیز خبر داد و افزود: موانع اجرای تصفیه خانه سراوان برطرف شده و یکماه باید دستگاه تست شیرابه آزمایش شود.
زمین محل استقرار تصفیه خانه از منابع طبیعی تامین شده و مجوز قطع اشجار منوط به خروجی آزمایش یکماهه دستگاه است.

بهارمست همچنین افزود: با تمام این مشکلات شهرداری قرارداد اجرای پروژه عمرانی هم داشته است. ۴۰ میلیارد تومان عقد قرارداد عمرانی داشتیم. مطالعات تراموا، ایجاد ایستگاه آتش نشانی، اجرای روکش معابر در منطقه ۳ و …
و اینگونه نبود که کار متوقف شده باشد. همچنین برای مرمت ساختمان تاریخی شهرداری دو مرتبه مناقصه گذاشته شد ولی هیچ پیمانکاری نیامد.
در مورد پارک آبی هم تقاضا داشتیم که مدت بهره برداری سرمایه گذار از ۵ سال به ۳۰ سال افزایش یابد تا برای سرمایه گذار هم صرفه اقتصادی داشته باشد.

بهارمست ادامه داد: شهرداری بالای ۱۰۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه آبهای سطحی هزینه کرده است و مشکل آبگرفتگی سالهای گذشته را نداریم با اینهمه مشکلات مالی، اقدام های انجام شده را هم نادیده نگریم.
ورود سوخت ویژه یورو ۵ برای اتوبوس های رشت، تعمیر و نگهداری اتوبوس ها با برنامه ویژه و بانک اطلاعاتی جهت کاهش هزینه های نگهداری، پیگیری برای قرارداد دو سرمایه گذاری تماشاخانه در پارک نارون و پیگیری شهربازی با رفع ایرادهای سازمان بازرسی در همان زمین از دیگر موارد مطرح شده از سوی سرپرست شهرداری بود.

بهارمست همچنین در مورد رفع موانع آبنمای بوستان ملت گفت: برق آبنما دچار مشکل است، باید یک پست کمپکت برق خریداری شود که به دلیل نوسانات ارز، مبلغ اولیه به ۱ میلیارد تومان افزایش یافته است و فروشندگان هم نقد می خواهند. ابتدا تلاش داریم از طریق اداره برق، برق لازم را تامین کنیم تا آزمایش شود. حداقل تست نماییم که ببینیم پیمانکار پروژه را صحیح اجرا کرده یا خیر

بهارمست در بحث درآمدی نیز گفت: اکنون با ۱۱ درصد رشد متاسفانه هنوز از تحقق بودجه عقب هستیم اما نسبت به سال گذشته در همین ماه ۱۲ درصد جلو هستیم.

سرپرست شهرداری همچنین گفت: اینگونه نیست که درآمد فروش مجتمع گلسار، تنها صرف حقوق شده باشد و ۳۰ میلیارد تومان بدهی های گذشته را پرداخت کردیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار