رئیس محیط زیست شهرستان بهارستان خبر داد
رئیس اداره محیط زیست شهرستان بهارستان از شناسایی دو واحد ریخته‌گری آلاینده در این شهرستان خبر داد و گفت: با پایش‌های صورت گرفته اخطارهای لازم به این دو واحد داده شد.
کد خبر: ۶۷۸۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴ 12 November 2018

شیدا اکار امروز اظهار داشت: با توجه به تشدید گشت‌ها و نظارت‌های مستمر دو واحد ریخته‌گری آلاینده در این شهرستان شناسایی شدند.

وی ادامه داد: این واحدها فعالیت‌های شبانه داشته و بسیار آلاینده بودند که با توجه به گزارش‌های ارسالی به صاحبان این واحدها اخطارهای لازم ارائه شد که در مدت زمان تعیین شده و در صورت عدم رعایت موارد زیست محیطی این واحدها پلمب می‌شوند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان تأکید کرد: در پایش‌های صورت گرفته همچنین نمونه‌برداری از خروجی فاضلاب واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی در این شهرستان نیز صورت گرفت.

اکار افزود: همچنین 5 مورد پسماندسوزی در شهرک صنعتی قلعه میر نیز شناسایی شد که با خاموش نمودن آتش‌ها از ادامه روند آلودگی هوا جلوگیری به عمل آمد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به فعالیت واحدهای ریخته‌گری آلاینده گفت: این واحدها با تولید دود غلیظ موجبات آلوده کردن هوا را ایجاد می‌کردند.

اکار افزود: در این راستا و با حضور کارشناسان محیط زیست و بررسی فعالیت این واحدها مشخص شد که این واحدها هیچ یک از موارد زیست محیطی را رعایت نمی‌کنند.

رئیس محیط زیست بهارستان بر تداوم شناسایی پسماندسوزی‌های موجود تأکید کرد و بیان داشت: مردم نیز در صورت مشاهده هرگونه عوامل آلوده کننده محیط زیست و پسماندسوزی موارد را به این اداره اطلاع دهند.

اکار در ادامه سخنان خود همچنین به اجرای سیزدهمین مرحله نمونه‌برداری از خروجی فاضلاب‌های واحدهای تولیدی و صنعتی در این شهرستان اشاره کرد و افزود: در این راستا نمونه برداری از یک واحد تولیدی، یک واحد آبکاری، یک واحد صنعتی، یک واحدغذایی و 2 واحد دامداری و تولید فرآورده‌های لبنی به منظور پایش پارامترهای زیست محیطی و میزان آلایندگی به آزمایشگاه اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران ارسال شد که در صورت مغایرت نتایج با معیارهای زیست محیطی، برای متصدیان آن‌ها اخطاریه صادر می‌شود که آنها موظف هستند در مدت زمان تعیین شده فعالیت‌های خود را مطابق با قوانین زیست محیطی تنظیم کنند که در غیر اینصورت از ادامه فعالیت آنان جلوگیری به عمل خواهد آمد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار