مدیر کل راه و شهرسازی استان البرز گفت: در حریم گسل های فعال شهر کرج تا شعاع 30 کیلومتری، ساخت و سازها بر اساس الگوی مصوب شده، اجرا خواهد شد و شهرداری موظف است دستورالعمل ارائه شده را اجرا کند.
کد خبر: ۶۷۸۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹ 11 November 2018

تقی رضایی، در حاشیه آیین رونمایی از نقشه های گسل شهر کرج که در شهرداری کرج برگزار شد در ارتباط با چگونگی اجرای پروژه گفت: بعد از حادثه ساختمان پلاسکو تهران در شورای عالی معماری و شهرسازی و در زمان وزارت وقت، پیشگیری از حوادث مشابه بررسی شد و دستورالعملی برای شهر کرج، صادر شد.

وی افزود: در این ارتباط جلسه‌ای با حضور دادستان کرج، برگزار و الزامات چگونگی انجام کار مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

رضایی با عنوان اینکه، شهر کرج، تنها شهری بود که این موضوع را با حضور دادستان، مورد بحث و واکاوی قرار داد و مصوباتی نیز داشت، تصریح کرد: در شورای عالی معماری و شهرسازی، پنج شهر تبریز، تهران، کرمان، مشهد و کرج جزو شهرهایی بودند که بحث تعیین و تدوین گسل ها و تصویب نقشه ها در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز، گفت: در اواسط سال 96 با حضور رئیس مرکز تحقیقات راه و شهرسازی، جلسه‌ای  در استانداری  برگزار و مقرر شد کارفرمای پروژه، معاونت شورای راه و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی و پیمانکار پروژه، سازمان زمین شناسی باشد و این نقشه ها، مورد مطالعه قرار گیرد.  

رضایی گفت: خوشبختانه 9 جلسه کارشناسی و چندین جلسه مدیریتی برگزار شد و نهایتا بعد از تصویب در کارگروه زلزله که به ریاست بنده بود در شورای فنی و استانداری با حضور معاون فنی و عمرانی استانداری این نقشه ها مورد تصویب قرار گرفت که در نهایت در شورای معماری و شهرسازی نیز به تصویب نهایی رسید.

مدیر راه و شهرسازی استان البرز، اظهار داشت: اخیرا قرار داد تکمیلی بسته شده مبنی بر اینکه مشخص شود در حریم گسلهای فعال شهر کرج تا شعاع 30 کیلومتری ساخت و سازها از چه الگوی تبعیت کنند.

رضایی به شروع قرارداد اشاره کرد و ادامه داد: به محض تصویب نقشه گسلها در استان و همچنین تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی هیئت وزیران، این نقشه ها به عنوان اسناد بالادستی به شهرداری ابلاغ می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی البرز، تاکید کرد: شهرداری بعد از این ابلاغ موظف است در چگونگی ساخت و ساز و صدور پروانه در حریم گسل های شهر کرج، دستور العمل فوق را اجرا کند.

رضایی گفت: بعضی از گسل های البرز جدا از گسل های تهران نیست، لذا مطالعه گسل‌های تهران و کرج تا شعاع 30 کیلومتری بررسی می‌شود که ممکن است تا گسل‌های انتهای استان البرز را هم شامل شود.

مدیرکل راه و شهرسازی البرز با عنوان اینکه محل استقرار این مرکز مطالعاتی در البرز خواهد بود، گفت: منابع مالی پروژه را مرکز تحقیقات راه و شهرسازی، تامین خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار