معاون امداد و نجات هلال احمر البرز از وقوع 18 حادثه با 41 مصدوم در تعطیلات پایان هفته گذشته خبر داد.
کد خبر: ۶۷۷۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶ 10 November 2018

 محمد حسین وطنی گفت: در سه روز پایانی هفته، 18 حادثه در محورهای مواصلاتی استان البرز رخ داد و 41 تن مصدوم شدند.

وی افزود: در مراجعه حضوری فردی با مشکل تنفسی و درد در ناحیه قفسه سینه و فرد دیگری با ایست قلبی، نجاتگران پایگاه امداد و نجات بین شهری شهرستانک اقدامات اولیه را انجام و مصدومان را برای اقدامات درمانی بیشتر به عوامل اورژانس تحویل دادند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان البرز بیان کرد: با گزارش تلفنی مرکز اورژانس البرز مبنی بر سقوط از ارتفاع فردی ۵۰ ساله بلافاصله تیم جستجو و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر شهرستان کرج به محل حادثه اعزام شدند و مصدوم را بعد از اقدامات اولیه به پایین کوه انتقال دادند.

وی اظهار کرد: در اثر برخورد خودرو سمند با پراید، تندر۹۰ با پژو ۲۰۶، پژو ۲۰۶ با رانا و چانگان، پژو ۲۰۶ با پراید و واژگونی لودر در محور کرج کندوان، یازده هموطن مصدوم شدند که هشت مصدوم توسط نجاتگران پایگاه‌های کوشک بالا و شهرستانک به مرکز درمانی منتقل شدند.

وی ادامه داد: انحراف وانت نیسان و برخورد با گاردریل در لاین جنوبی منطقه خور شهرستان نظرآباد و واژگونی خودرو پراید در جاده اشتهارد چهار مصدوم برجای گذاشت و مصدومان بعد از انجام اقدامات اولیه به همکاران اورژانس تحویل داده شدند.

وطنی با اشاره به حادثه کوهستان در روز گذشته بیان کرد: در پی گزارش مردمی به پایگاه کوهستان شهرستان کرج مبنی بر افت فشار فردی در کوه، نجاتگران این پایگاه به محل اعزام شدند و مصدومی که دچار افت فشار و کاهش هوشیاری بود را به مرکز درمانی شهید مدنی انتقال دادند.

این مسئول به تلاش نجاتگران پایگاه‌های سراسر این استان در سه روز گذشته اشاره کرد و عنوان کرد: در برخورد رخ به رخ پراید و پرشیا در محور کرج کندوان محدوده سیرا یک نفر مصدوم  و در اثر برخورد تویوتا با سمند در محدوده دره تکاوران پنج نفر مصدوم شدند و سه مصدوم این حوادث توسط نجاتگران به مرکز درمانی اعزام شدند.

وی در خصوص هشت حادثه دیده در یک تصادف تصریح کرد: در اثر برخورد خودروهای مگان، نیسان و پرشیا در محدوده ماهان جاده چالوس چهار تن مصدوم که سه مصدوم را سرخ‌پوشان پایگاه جاده‌ای شهرستانک به مرکز درمانی شهید مدنی ارجاع دادند.

وطنی با اشاره به دو ماموریت پایگاه کوشک بالا اظهار داشت: در برخورد سه دستگاه خودروی پژو۴۰۵ با خاور و سمند در لاین جنوبی ینگه امام محور کرج قزوین پنج تن مصدوم شدند که دو مصدوم توسط نجاتگران و سه مصدوم توسط همکاران اورژانس به مرکز درمانی منتقل شدند و در واژگونی وانت نیسان در لاین شمالی شرکت مانا راننده بصورت سرپایی مداوا شد.

وی درباره آخرین حادثه روز گذشته بیان کرد: در پی گزارش مردمی مبنی بر برخورد پژو ۲۰۶ با عابرپیاده در دهانه جنوبی تونل کندوان، بلافاصله تیم امدادی به محل حادثه اعزام شدند و مصدوم را به درمانگاه پایگاه منتقل کردند و مصدوم بعد از انجام اقدامات اولیه با رضایت شخصی مرخص شد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان البرز در پایان گفت: رعایت نکات ایمنی در رانندگی، حرکت با سرعت مجاز، توجه کامل به مسیر، اطلاع از وضعیت آب و هوا و توجه به  نکات ایمنی باعث کاهش وقوع حوادث می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار