مدیر کل اوقاف و امور خیریه البرز گفت: استخر امام زاده محمد (ع) تا آخر سال به بهره برداری می‌رسد.
کد خبر: ۶۷۷۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱ 06 November 2018

حجت السلام محمد صالحی در نشست مطبوعاتی که به مناسبت آغازهفته وقف برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای سال تا کنون تنها 10 وقف جدید در استان به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: ثبت 10 وقف در البرز سه میلیون نفری رضایت بخش نیست ولی به دلایلی همچون مهاجرپذیر بودن استان آمار موقوفات البرز به طور کلی در مقایسه با استان‌هایی که جمعیت بومی دارند کمتر است.

وی افزود: پیش بینی می‌شود تا پایان سال 20 وقف جدید به موقاف استان اضافه شود ولی تا ثبت کامل آنها نمی‌توان به طور قطع در این خصوص اظهار نظر کرد.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های هفته وقف توضیح داد: با توجه به اینکه هفته وقف امسال با ایام عزاداری رحلت پیامبر (ص) و شهادت امام رضا(ع) مقارن شده، برنامه‌های این هفته حول محور عزاداری در بقاع متبرکه استان متمرکز شده است.

این مسئول ابراز کرد: سخنرانی در خطبه‌های نماز جمعه، برپایی ایستگاه‌های همه واقف باشیم در بقاع متبرکه و سطح شهر از دیگر برنامه های این هفته است.

حجت الاسلام صالحی افزود: در ایستگاه‌های صلواتی مبلغانی حضور دارند که شهروندان را با شرایط وقف و فرایند ثبت موقوفه آشنا می‌کنند.

وی از برپایی خیمه‌های معرفت، برپایی محافل انس با قرآن در امام زاده‌ها، برگزاری همایش یاوران وقف و تجلیل از واقفین استان به عنوان دیگر برنامه‌های این هفته نام برد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز در بخش دیگری از صحبت‌های خود به برنامه‌های شش ماه دوم این اداره کل اشاره کرد و گفت: کلنگ زنی پروژه توسعه شبستان بانوان امام زاده حسن (ع) و بهره برداری از استخر امام زاده محمد (ع) از مهمترین این برنامه‌ها است.

وی ادامه داد: اجرای امینانه نیات واقفان و اجرای پروژه‌های مرمت بقاع متبرکه از دیگر برنامه‌های اوقاف استان تا پایان سال است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار