رییس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر گفت: اوقاف ملایر با کار جهادی خود در ثبت اطلاعات و تایید آن در سامانه، تاکنون ۲۹ هزار و ۳۳۸ رقبه به روز رسانی و به تایید سازمان رسانده است و از نظر وقف و همچنین وجود واقفان خیر اندیش، در استان همدان جایگاه اول و در کشور نیز از جایگاه بالایی برخوردار است.
کد خبر: ۶۷۶۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۸ 06 November 2018
رییس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر گفت: کارکنان اداره اوقاف ملایر با کار جهادی خود در ثبت اطلاعات و تایید آن در سامانه ۲۹ هزار و ۳۳۸ رقبه به روز رسانی و به تایید سازمان رسیده است.
 
 به گزارش تابناک همدان از ملایر، پژمان جعفری در نشست خبری هفته وقف در جمع خبرنگاران  ضمن گرامیداشت  دهه وقف اظهار کرد: برنامه‌های دهه وقف در ملایر از ۱۵ آبان ماه شروع و تا ۲۵ آبان ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

وی عنوان کرد: شهرستان ملایر از نظر وقف و وجود واقفان خیر اندیش در استان همدان جایگاه اول و در کشور نیز از جایگاه بالایی برخوردار است.

وی گفت: اداره اوقاف و امور خیریه در حوزه‌های مختلف از جمله در حوزه ثبت اجارات، حوزه آموزشی، فرهنگی، عمرانی و.. بوده که  در این زمینه  اداره اوقاف و امور خیریه در راستای نیت واقف حرکت کرده است.

جعفری تصریح کرد: اقدامات انجام شده اداره اوقاف و امور خیریه ملایر طی یک سال گذشته در حوزه‌های مختلف از قبیل: آموزشی، عمرانی مدارس و کمک هزینه  به مدارس  در سال جاری  این اداره اقدام به بازسازی سالن  غذا خوری  دبیرستان  نمونه  سیف الدوله  کرده که تا کنون برای این طرح ۱۱۰ میلیون تومان هزینه شده و برای تکمیل نهایی ۴۰ میلیون تومان دیگر هزینه خواهد شد.

وی افزود:  کلاس درس در مدرسه  سیفیه ۲ و ۳ ساخته شده  که برای ساخت این کلاس نیز  ۵۰ میلیون تومان هزینه شده و ۷۰ میلیون تومان دیگر نیاز است که سالن غذا خوری دبیرستان سیف الدوله و کلاس مدرسه سیفیه همزمان با هفته وقف افتتاح می‌شود.

رییس اوقاف ملایر اضافه کرد: از دیگر اقدمات عمرانی اداره اوقاف و امور خیریه ملایر از سال گذشته تا کنون  هزینه ۳۲ میلیون تومانی برای تجهیزات سرویس بهداشتی، درب و پنجره و بازسازی راهرو و.. در مدرسه فخریه و همچنین هزینه ۳۵ میلیون تومانی برای تجهیز و بازسازی مدرسه مائده  بوده است.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه کمک به دانش آموزان بی بضاعت نیز از مهر ماه سال گذشته تا کنون ۹ هزار کیف و لوازم التحریر با هزینه‌ای بالغ بر ۴۸۸ میلیون تومان خریداری و بین دانش آموزان نیازمند معرفی شده ازطرف ارگان‌های مختلف  توزیع شده است.

 جعفری در ادامه گفت: کمک هزینه ۱۰ میلیون تومانی  در حوزه دانشجویی و کمک هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان نیز از مهر ماه سال گذشته تا کنون ۲۵ میلیون تومان بوده است.

وی با اشاره به هزینه‌های اداره اوقاف و امور خیریه ملایر در حوزه درمان در راستای نیت واقف افزود:  در این حوزه نیز از سال گذشته تا کنون  ۶۰۰ میلیون تومان برای اورژانس بیمارستان امام حسین (ع)، ۸۸ میلیون تومان برای تجهیزات جراحی فک و صورت، ۴۵۷ میلیون تومان برای ست دستگاه جراحی مغز و اعصاب، ۲۵ میلیون تومان برای خرید دستگاه اتو کلاب، ۳۱۵ میلیون تومان برای خرید چهار دستگاه دیالیز  همه موارد برای بیمارستان امام حسین هزینه شده است.

وی بیان داشت:  ۲۳۰ میلیون تومان دارو برای  ۲۷۰ بیمار نیازمند از سال گذشته تا کنون توسط اداره اوقاف و امور خیریه ملایر خریداری شده و  همچنین ۴ میلیون تومان برای خرید دارو و درمان در خانه سالمندان و ده دستگاه ویلچر نیز برای معلولان نیازمند معرفی شده از بهزیستی خریداری و هزینه شده است که در دهه وقف نیز ۱۰ عدد ویلچر دیگر هم به نیازمندان اهدا می‌شود.

 وی یادآور شد:  در بخش دندانپزشکی  تخفیفات ۳۰ تا ۵۰ درصدی برای عموم  مردم در درمانگاه دندانپزشکی اوقاف داشته‌ایم و ۹۰ میلیون تومان در این زمینه هزینه شده است.

جعفری در ادامه گفت: برای ساخت بخش ۳۲ تخت خوابی بیمارستان امام حسین  یک تا یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه کنار گذاشته شده، تا کنون تخریب تیغه‌ها انجام شده، ولی متاسفانه به دلیل کوتاهی مسولین بیمارستان امام حسین ملایر تا به حال هنوزنقشه‌ها  به دست ما نرسیده، اما پول ما برای هزینه در این بخش آماده است.

وی اظهار داشت: از سال گذشته تا کنون از محل مازاد موقوفات در حوزه اطعام یک هزار ۵۵۷ سبد غذایی هر بسته به ارزش هر بسته ۲۵۰ هزار تومان و جمعا ۳۴۰ میلیون تومان هزینه شده  است.

وی نصریح کرد:  برای برنامه‌ها و مناسبت‌های مذهبی نیز  از ابتدای سال ۹۶ تا کنون ۳۶۵ میلیون تومان هزینه شده است.

 رییس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر با اشاره به وجود ۴۸ بقعه متبرکه ثبت شده در سامانه اوقاف در ملایر گفت:  بازسازی و مرمت بقاع در اولویت کار ما بوده که از سال گذشته تا کنون امام زاده روستای زمان آباد با ۶۰۰ میلیون تومان در حال انجام است که ۴۵۰ میلیون تومان از اعتبارات دولتی و ما بقی نیز از اعتبارات داخلی هزینه شده است.

وی تصریح کرد: تخریب تپه جلوی محوطه امام زاده روستای کرکان و اضافه کردن به محوطه امامزاده، طرح ورودی امامزاده عبد الله ملایر نیز ۶۰ میلیون تومان و بازسازی درب و پنجره مسجد عاشورا ۷ میلیون تومان و روستا‌های اطراف  و دو امام زاده کیکله و امامزاده دو خواهراان پیروز نیز هر کدام ۵ میلیون تومان برای نصب دوربین امامزاده  هزینه شده است.

جعفری خبر داد: در حوزه اجارات اوقاف  ۲ هزارو دویست و ۶۱ رقبه به روز رسانی شده که  برای ۷۳ رقبه نیز  تنظیم سند اجاره جدید انجام شده است.

وی افزود:کارکنان اداره اوقاف ملایر با کار جهادی خود در ثبت اطلاعات و تایید آن در سامانه ۲۹ هزار و ۳۳۸ رقبه  به روز رسانی و به تایید سازمان رسیده است.

وی تاکید کرد:  یکی از سیاست‌های سازمان اوقاف و امور خیریه سند دار کردن املاک موقوفات است و در این زمینه نیز از سال ۹۶ تا کنون ۶ هزار و ۴۰۶ مورد اخذ  سند مالکیت برای موقوفات ملایر صورت گرفته که در کار اوقاف شهرستان یک کار بی نظیر بوده است.

وی با اشاره به پروژه تجاری مسکونی میدان جهاد  گفت: پروژه مسکونی ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم  با تکمیل این پروژه هم در بخش مسکونی هم تجاری که با مساحت ۶ هزار متر است تا پایان امسال افتتاح شود.

وی همچنین گفت:اگر شرکت نفت ملایر همکاری کند و مجوز‌های لازم را بگیریم آماده ساخت پمپ بنزین در شهرک ولیعصر واقع در اول جاده گلو شجرد را داریم.

وی با اشاره به فعالیت اداره اوقاف و امور خیریه ملایر در موکب عنوان کرد: امسال ۷۲ میلیون تومان در بخش موکب حضرت فاطمه زهرا هزینه شد که طبق آمار ثبت شده به ۱۷۰ هزار زائر خدمات رسانی صورت گرفت.

وی ادامه داد: ۱۶۳ موقوفه منفعتی در ملایر به ثبت رسیده است و تعداد موقوفات ثبت شده امسال دو مورد بوده که یک موقوفه دیگر نیز شامل ساخت زائر سرا برای موکب در حال انجام است، اما هنوز وقف نامه آن  تنظیم نشده است.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته وقف در ملایر  اعلام کرد: دیدار با امام جمعه، افتتاح دو پروژه نشست‌های تخصصی، دیدار با مسئولان ملایر،   توزیع  یک هزار غذا بین مناطق حاشیه شهر،   مراسم رحلت حضرت رسول در چهار بقعه شاخص شهرستان، نمایشگاه وقف، ایستگاه همه واقف باشیم و.. از جمله برنامه‌های هفته وقف در ملایر می‌باشد.

همچنین لازم به ذکر است، غبار روبی امام زاده عبدالله و مزار شهدای گمنام امام زاده عبد الله، تجلیل از یاوران وقف و خادمان موکب  فاطمه زهرا (س)، محفل انس با قرآن با حضور قاری ممتاز کشوری جواد فروغی،   هزینه ۵۰ میلیون تومانی برای ۵۰ بیمار سرطانی و صعب العلاج،   هزینه ۴۰ میلیون تومانی برای دانش آموزان نیازمند برای خرید لباس و کفش،   مسابقه پاور پونت برای دانش آموزان با موضوع وقف، تخفیفات ۵۰ درصدی دندانپزشکی درمانگاه اوقاف و.. از دیگر برنامه‌های هفته وقف در ملایر محسوب می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار