مدیرعامل شرکت کشت و صنعت شهید مطهری؛
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت شهید مطهری گفت: با توجه به مطالعات انجام شده در استان ایلام مقرر گریده۲ هزار هکتار از زمین های کشاورزی مناطق سرچم هلیلان، تخت بسطام چرداول و ملکشاهی وسایر نقاط استان به احداث باغات زیتون و پسته اختصاص داده شود.
کد خبر: ۶۷۶۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱ 05 November 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛  فضل الله خدایی در جمع خبرنگاران استان ایلام مهترین هدف شرکت کشت و صنعت شهید مطهری را احیای اراضی کشاورزی کشور عنوان کرد و گفت:دراحداث باغ زیتون بر هر 5 هکتار  یک نفر بصورت دایم شغل ایجاد میشود وهمزمان برنامه ریزی برای احداث کارخانه تبدیلی زیتون درنظر است که میتواند این کارخانه اشتغال زایی بیشتری برای این منطقه داشته باشد.

وی با بیان اینکه هم اکنون کار احداث باغ زیتون در منطقه سرچم هلیلان آغاز شده گفت: با اتمام این طرح مهم زمینه اشتغالزایی ۱۰۰ نفردر استان ایلام فراهم خواهد شد.

خدایی مهمترین هدف احداث این باغات را تولید دانه های روغنی و رفع نیاز بخشی از روغن خوراکی مصرفی کشور دانست و گفت: با برداشت ۵ هزار تن زیتون از باغ سرچم هلیلان ۲۰ درصد روغن خاص تولید خواهد شد.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت شهید مطهری افزود: زمینه احداث باغ زیتون از اراضی ملی کشاورزی در منطقه تخت بسطام چرداول در زمینی به مساحت ۵۰۰ هکتار فراهم شده که با اجرای این طرح ۱۰۰ نفر به طور دائم مشغول به کار خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: درآمد شرکت مربوطه، عام المنفعه است به طوری که پایان سال درآمدهای کسب شده در غالب کمک های بلا عوض و سرمایه گذاری برای ایجاد اشتغال در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت شهید مطهری افزود: با همکاری مسولان ارشد استان ایلام می توان مشکلات احتمالی این حوزه را رفع و احداث باغ زیتون در سایر مناطق مستعد استان نیز آغاز شود.

وی به شرکت کشت و صنعت شهید مطهری و تعلق آن به اموال واملاک بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی اشاره کرد  افزود: مردم استان ایلام با همدلی و همراهی زمینه حضور سرمایه گذار در این مناطق را فراهم نموده تا شاهد تحول عظیم در حوزه باغداری ایلام باشند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار