مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در میانگین کشوری به ازای هر هفت کیلومترمربع از هر استان یک شهید داشته‌ایم ولی در البرز در هر یک کیلومترمربع یک نفر از جان خود برای حفاظت از این آب و خاک گذشته است.
کد خبر: ۶۷۶۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱ 04 November 2018

ابراهیم طاهرنژاد  اظهار کرد: علی رغم اینکه البرز تنها چهار درصد از وسعت کل کشور را تشکیل داده ولی پنج هزار و 250 شهید را به نظام تقدیم کرده است.

وی ادامه داد: در میانگین کشوری به ازای هر هفت کیلومترمربع از هر استان یک شهید داشته‌ایم ولی در البرز در هر یک کیلومترمربع یک نفر از جان خود برای حفاظت از این آب و خاک گذشته است.

وی افزود: این آمار نشان می‌دهد در دوران دفاع مقدس و زمانی که جمعیت البرز پنج هزار نفر بود عده زیادی از این استان برای حفاظت از این مرز و بوم در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافته و برای آزادی کشور از جان خود گذشته‌اند.

این مسئول توضیح داد: در حال حاضر 10 خانواده دارای سه شهید و 200 خانواده دارای بیش از یک شهید در البرز زندگی می‌کنند که نیازمند توجه و حمایت هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز گفت: علاوه بر این در حال حاضر البرز 15 هزار جانباز را در دل خود جای داده که نباید اجازه دهیم فراموش شوند.

طاهرنژاد افزود: همه ما در قبال کسانی که از جان و جوانی خود گذشته و با نثار خون خود اجازه ندادند ذره‌ای از خاک وطن به دست دشمنان بیفتد مسئول هستیم.

وی ابراز کرد: همه به خصوص مسئولان باید برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تلاش کنند و قدردانی از جانبازان و خانواده شهدا را به روزهای خاصی از سال محدود نکنند.

وی گفت: بدون شک تا زمانی‌که فرهنگ ایثار و شهادت درمیان مردم به ویژه نسل جوان زنده باشد هیچ یک از اهداف دشمنان محقق نخواهد شد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار