مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز از آغاز صدور پروانه عادی شکار پرندگان خشکی‌زی در استان خبر داد و گفت: این پروانه به شکار گونه‌های کبک معمولی، تیهو، کبوترچاهی و فاخته اختصاص دارد.
کد خبر: ۶۷۶۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷ 04 November 2018

فردین حکیمی با اشاره به دستورالعمل صدور پروانه شکار پرندگان خشکی‌زی در استان البرز گفت: طبق این دستورالعمل زمان مجاز شکار از 15 آبان ماه آغاز و تا 15 دی ماه ادامه خواهد داشت.

حکیمی با بیان اینکه هزینه‌ صدور پروانه شکار، 60 هزار تومان است؛ افزود: شکارچیان در شب اجازه فعالیت ندارند و فقط می‌توانند از طلوع آفتاب تا غروب آفتاب  روزهای چهارشنبه و پنجشنبه به شکار بپردازند.

وی ادامه داد: محدوده مجاز برای صدور پروانه عادی شکار پرنده، صرفاً مناطق آزاد استان خواهد بود و هرگونه اقدام به شکار در مناطق شکار ممنوع و حفاظت شده و خارج از محدوده مجاز، به ویژه تالاب صالحیه ممنوع بوده و با متخلفین طبق قانون و مقررات برخورد خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز خاطرنشان کرد: پروانه عادی شکار صرفاً برای پرندگان خشکی‌زی شامل گونه‌های کبک معمولی، تیهو، کبوترچاهی و فاخته است؛ از نظر تعداد نیز شکارچیان مجازند در یک روز سه کبک، سه تیهو، چهار کبوتر چاهی و چهار فاخته شکار کنند.

وی افزود: شکار گونه‌هایی به جز گونه‌های فوق به ویژه آبزی و کنارآبزی ممنوع بوده و با متخلفین طبق قانون و مقررات برخورد خواهد شد.

حکیمی تأکید کرد: دارنده پروانه عادی شکار در طول دوره صرفاً مجاز به اخذ یک عدد پروانه بوده و صرفاً مجاز به شکار یکی از گونه‌های پرنده اعلام شده خواهد بود؛ همچنین صدور پروانه عادی شکار پرندگان وحشی صرفاً برای بومیان استان البرز و با ارائه مدرک دال بر بومی بودن انجام می‌شود و از صدور پروانه شکار برای افراد غیربومی و اتباع خارجی خودداری می‌شود.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: در صورت وقوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و اعلام ممنوعیت شکار پرنده از سوی سازمان حفاظت محیط زیست، دارنده پروانه شکار مکلف به خودداری از هرگونه شکار است و در صورت تخطی با وی برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار