رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: تاخیر در ازدواج به عنوان آفتی بزرگ به بنیان خانواده آسیب وارد می کند.
کد خبر: ۶۷۶۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹ 04 November 2018

حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در همایش اخلاق در خانواده که در تالار شهیدان نژادفلاح کرج برگزار شد، اظهارداشت: ازدواج یک تکلیف دینی است که باید به آن نگاه معنوی داشت تا کانون خانواده در جامعه شکل بگیرد و پایدار بماند.
وی یادآورشد: ازدواج یک موضوع مهم است و باید به آن توجه بیشتری داشت تا کانون خانواده بر اساس شاخص های اصلی که همواره در قرآن و دین اسلام به آن اشاره شده حفظ و دوام پیدا کند.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور بیان داشت: ازدواج باید به نیت معنوی و الهی صورت گیرد چرا که ازدواج به خاطر هوس دوام ندارد و به طلاق کشیده می‌شود.
وی اضافه کرد: ازدواجی که در عشق و علاقه طرفین وجود نداشته باشد سبب از هم پاشیدن زندگی‌ و کانون خانواده خواهد شد.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور اظهارداشت: آیین همسرداری باید در کتاب دختران دبیرستانی و دانشگاهی تدریس شود و برخی دروس غیر ضروری که برای دانش آموزان کاربرد عملی در زندگی ندارد باید نیز حذف کرد.
قرائتی با بیان اینکه درجامعه باید مفهوم به آموزش ارزش و ضدارزش در ازدواج توجه بیشتری شود، بیان داشت: در ازدواج باید قلب ها و اخلاق‌ها همخوانی داشته باشد.
وی گفت: پول های فرهنگی در استان ها باید خرج آموزش و مهارت شود تا نیروی جوان مهارت های مورد نیاز زندگی را ببیند.
در همایش اخلاق در خانواده حدود یک هزار نفر از مربیان تربیتی و معاونین پرورشی مدارس نواحی چهار گانه آموزش و پرورش کرج، پرسنل شهرداری کرج و شهروندان حضور داشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار