معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان البرز اعلام کرد که با توجه به فرا رسیدن فصل سرما، رعایت نکات بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان ضروری است.
کد خبر: ۶۷۵۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰ 01 November 2018

دکتر حسین طرق افزود: مشاهده ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در برخی مناطق کشور ایجاب می کند که با رعایت ضوابط بهداشتی و قرنطینه ای در مزارع پرورش طیور، راه های پیشگیری از ابتلا به این بیماری مورد توجه قرار گیرد.
وی بیان داشت: در صورت مشاهده هرگونه تلفات غیرعادی طیور و پرندگان موارد به نزدیکترین اداره دامپزشکی گزارش شود.
طرق گفت: از آنجایی که پرندگان مهاجر به عنوان عامل ورود آلودگی به کشورها مطرح بوده و می توانند طیور روستایی را نیز آلوده کنند لازم است مدیریت واحدهای پرورش مرغ صنعتی با تشدید ضوابط امنیت زیستی اقدامات لازم را به عمل آورند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه یکی از راه های انتقال و انتشار ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان کود مرغی است باید این کود درفضای سرپوشیده نگهداری شود.
معاون سلامت دامپزشکی استان البرز گفت: مکان های عرضه مرغ زنده نیز از عوامل انتشار ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان هستند که می بایست از زنده فروشی طیور و خرید و فروش پرندگان زنده خودداری شود.
طرق افزود: فضولات پرندگان، گردوغبار، اشیاء آلوده، کارتن و شانه خالی تخم مرغ از راه های انتقال بیماری هستند که نظارت براین موارد ضروری است.
سال گذشته شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در بعضی از استان ها و استان البرز منجر به خسارات زیادی به بعضی از واحدهای مرغداری استان به خصوص واحدهای مرغ تخمگذار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار